Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzer, Özgür
dc.contributor.authorYılmaz, Burcu Selin
dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-5792
dc.identifier.issn2687-234X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjME5EUTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7529
dc.description.abstractBu çalışma, kurumsal girişimciliğin Türkiye'deki otel işletmelerinin performansları üzerindeki etkisini incelemektedir. Bu amaçla, Türkiye'deki dört ve beş yıldızlı 216 otelden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Kurumsal girişimcilik (KG), inovasyon, risk alma, proaktiflik ve rekabetçi "agresiflik" boyutları ile ölçülürken; performans, finansal ve finansal olmayan boyutları kapsamaktadır. Kurumsal girişimciliğin, finansal ve finansal olmayan performans üzerindeki etkisini ölçmek için çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları, kurumsal girişimciliğin üç boyutu olan proaktiflik, inovasyon ve rekabetçi agresifliğin hem finansal hem de finansal olmayan performans üzerinde pozitif etkisi olduğunu ortaya koymaktadıren_US
dc.description.abstractThis study investigates the impact of corporate entrepreneurship on firm performance in Turkish Hotel Industry. 216 hotels that are four and five star hotels have been surveyed by using questionnaire forms. Corporate entrepreneurship has been conceptualized to include dimensions of innovativeness, risk taking, proactiveness and competitive aggressiveness; while performance has included financial and non-financial aspects of firm performance. Regression has been conducted to identify the effects of independent variables on financial and non-financial performance. The results of this study prove that three dimensions of CE –proactiveness, innovativeness, and competitive aggressiveness– have positive effects on both financial and nonfinancial performanceen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleKurumsal Girişimciliğin Otel Performansı Üzerine Etkileri: Türkiye’deki Otel İşletmelerinde Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Corporate Entrepreneurship on Hotel Performance: An Investigation in Turkish Hotel Industryen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempNecmettin Erbakan Üniversitesi; Dokuz Eylül Üniversitesi; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.journalGirişimcilik ve İnovasyon Yönetim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster