Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.contributor.authorTopaloğlu, Cafer
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1305-4716
dc.identifier.issn1309-9132
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RZek1UUTA
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7530
dc.description.abstractBu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin 308 yöneticisi (alt, orta kademe) ve çalışanından toplanmıştır. Araştırmada liderlik davranışlarını belirleyebilmek amacıyla faktör analizi uygulanmış; analiz sonucu beş liderlik davranışı boyutu doğrulanmıştır. Bunlar; çalışan odaklı, vizyoner, ilişki odaklı, risk alma eğilimli ve kontrol odaklı liderlik davranışlarıdır. Liderlik davranışlarının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini belirleyebilmek amacıyla varyans analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, ilişki odaklı davranış ile kontrol odaklı davranışının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Scheffe testine göre, hiyerarşik basamaklar arası farkın alt kademe yöneticilerden kaynaklandığı sonucuna ulaşılmıştır. Çünkü çalışanlar, alt kademe yöneticilerin davranışlarını daha az ilişki odaklı ve daha çok kontrol odaklı olarak algılamaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study investigates whether the perception of the leadership behavior differs based on the hierarchical level. The data are obtained from managers (junior and middle level) and employees of 18 four-star hotels and 12 five-star hotels in the Mugla province. Factor analysis is employed to determine leadership behavior. The results indicate that there are five leadership behavior which are employee caring, vision articulating, relationship building, risk taking, and operations monitoring. One-way Anova is undertaken to determine whether leadership behavior differs according to the hierarchical level. Results indicate that relationship building and operations monitoring differ according to the hierarchical levels. According to Scheffe test, the differences among hierarchical levels exist among junior managers because employees view junior managers to have less relationship building, and more operations monitoring.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe Differences in Perceptions of Leadership Behaviors on Hierarchical Levels: An Investigation on Hospitality Employeesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Turizm Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Umut
dc.contributor.institutionauthorTopaloğlu, Cafer
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.journalKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster