• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (187.3Kb)

Date

2006

Author

Şenler Pehlivan, Burcu
Çakır Kozcu, Nevin
Göçmen Taşkın, Belgin

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin bilgi düzeyleri ile yaşları, görev yaptıkları yerleşim birimi ve mezun oldukları anabilim dalı veya bölüm arasında bir ilişkinin olup olmadığı araştırılmıştır. Öğretmenlerin, bilgi düzeylerini ölçmek için, güvenirlik ve kapsam geçerliliği analizi yapılan bilgi testi geliştirilmiş ve bazı demografik özellikleri belirlemeye yönelik bir anket hazırlanmıştır. Anket, Muğla İli’ne bağlı tüm yerleşim birimlerinde Fen Bilgisi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 100 öğretmene uygulanmış ve 97 öğretmen değerlendirilmeye alınmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğretmenlerin biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeyleri ile yaşları ve mezun oldukları anabilim dalları/bölümleri arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, bilgi düzeyleri ile görev yaptıkları yerleşim birimi arasında anlamlı bir farklılığa rastlanılmamıştır. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji alanındaki bilgi düzeylerini arttırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.
 
This study is on determining the knowledge level of science teachers on biotechnology in the province of Muğla. Under this caption the research was made to find out whether there is significant difference between the knowledge level of science teachers on biotechnology and their age, allocation unit where they work in and their field of graduation. In order to find out the knowledge level of the teachers, a knowledge test analysing reliability and scope validity was developed and a survey to determine some demographic characteristics was prepared. The survey was applied to 100 science teachers who work in throughout Muğla and 97 teachers were taken into evaluation. According to the analysis, a significant difference between the knowledge level on biotechnology and the age, and of the their field of graduation; whereas there is no significant difference bewteen the knowledge and the institution they work in was found. Suggestions were made to increase the knowledge level on biotechnology of science teachers according to the obtained results.
 

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

2006

Issue

31

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpRNU9EYzM
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7534

Collections

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.