• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Suzuki Eğitiminin Flüt Eğitimi Çerçevesinde Suzuki Eğitimcileri Tarafından Değerlendirilmesi

Tarih

2019

Yazar

Ergüven, Erdal
Şentürk, Gülce Coşkun

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışma, Suzuki yönteminin flüt eğitimi çerçevesinde Suzuki eğitimcileri tarafından değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Çalışmada; nitel araştırma yöntemlerinde kullanılan durum çalışması deseni kullanılmış ve bu doğrultuda yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma, iki çalışma grubu ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk çalışma grubu Avrupa Suzuki Birliği’ne (ESA) bağlı olarak 2008 yılında Türkiye’de kurulmuş olan Suzuki Müzik Eğitimi Derneğine bağlı ülkemizdeki 7 Suzuki eğitimcisinden oluşurken ikinci çalışma grubu; Avrupa Suzuki Birliği’ ne (ESA) bağlı Avrupa’daki 6 Suzuki flüt eğitimcisinden oluşmaktadır. Görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda eğitimciler, Suzuki yönteminin önemli bir çalgı eğitimi yaklaşımı olduğunu, yöntemin sistematiği, işleyişi ve felsefesi yönüyle diğer çalgı eğitimi yaklaşımlarından farklılık gösterdiğini, Suzuki yöntemiyle erken yaşta çalgı çalan başarılı öğrenciler yetiştirdiklerini, Suzuki eğitiminin ülkemizde yaygınlaşarak flüt eğitiminde de uygulanması gerektiği belirtmişlerdir.
 
The aim of this study is to evaluate the Suzuki method within the frame of flute training by Suzuki educators. In this context, this study is important due to the determination of the place of the Suzuki flute training in our country and being the first study to be conducted in this field in the literature. In the study, the case study pattern from qualitative research methods was used and data were accordingly obtained through the semi-structured interview form. The research was carried out with two study groups. While the first study group consists of 7 Suzuki educators in our country from the Suzuki Music Training Foundation, which was established in Turkey in 2008 in connection with the European Suzuki Association (ESA), the second study group is comprised of 6 Suzuki flute educators from the European Suzuki Association (ESA). The descriptive analysis was used for analyzing the data obtained as a result of the interviews. As a result of the study, educators stated that the Suzuki method is a significant approach for instrumental training, it differed from other instrumental training approaches with its systematics, process and philosophy, they raised successful students who play an instrument at an early age through the Suzuki method, and the Suzuki training should be popularized and applied to flute training in our country.
 

Kaynak

Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi

Cilt

0

Sayı

43

Bağlantı

https://doi.org/10.32547/ataunigsed.582637
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE16TTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7544

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.