Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtılgan, Abdi
dc.contributor.authorUlusoy, Hatice
dc.contributor.authorKahraman, Necmi
dc.contributor.authorPeker, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:29Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-0943
dc.identifier.issn1308-5875
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24011/barofd.401213
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnMk5EQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7547
dc.description.abstractBu çalışma, tüketicilerin mobilya stillerine ilişkin tercihlerinin incelenmesini kapsamaktadır. Örneklem kapsamında Afyonkarahisar şehrinin şehirsel yerleşimini kapsayan sosyol ve ekonomiksel düzeylere sahip 392 bireyin konutlarında tercih ettikleri mobilya stilleri(klasik/modern) ve tercih sebeplerini araştırılmıştır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde sosyal iletişim araçları kullanılarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Anket uygulamasında mobilya kullanıcılarının farklı demografik özellikleri ve mobilya seçiminde etkili olan faktörlerini de saptamaya yönelik sorular yer almıştır. Çalışma sonunda mobilya stili tercihinde öne çıkan unsurların belirlenmesi ve yorumlanması, yüzde frekans dağılım tekniği kullanılarak yapılmıştır. Sonuçlara göre; tüketicilerin % 76,3 modern mobilya stilini tercih ederken % 23,7’i klasik mobilya stilini tercih etmiştir. Tüketicinin mobilya seçiminde etkili olan faktörlerde de; mobilyanın ucuz, uzun ömürlü, deformasyona karşı dayanıklı, konforlu, taşıma kolaylığı, temizliğinin kolay, ödeme kolaylığı, demonte özellikte, işlevselkullanışlı, modaya uygun, evdeki diğer eşyalarla uyumlu, estetik ve lüx görünümlü olmasının yanı sıra sosyal statülerine uygun olması sorularına çoğunluğun kesinlikle katılmaktayken, mobilyanın pahalı olması ve satıcı, eş- dost akraba tavsiyesi tercih sebeplerini kısmen etkilemektedir. Netice olarak, Türkiye‘de tasarlanıp üretilen modern ve klasik mobilya kullanım oranlarını saptamaya yönelik müşteri profili ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study includes examining consumers' preferences for furniture styles. Within the scope of the sample, furniture styles (classic / modern) and preference reasons preferred by residents of 392 individuals with different socioeconomic (Lower / Middle / Upper) levels constituting the urban residential area of Afyonkarahisar province were researched. Survey data were obtained using survey tools using social communication tools. In the questionnaire, there were questions about determining the demographic characteristics of furniture users and the factors that are effective in furniture selection. At the end of the study, determining and interpreting the prominent elements of the furniture style preference was made by using the percentage frequency distribution technique. According to the results; While 76.3% of consumers prefer modern furniture style, 23.7% preferred classical furniture style. Factors influencing the choice of furniture for the consumer are; most of the questions about furniture are cheap, durable, resistant to deformation, comfortable, easy to carry, easy to clean, easy to pay, demountable, functional-usable, fashionable, compatible with other household items, aesthetic and luxurious as well as social status While attending, the furniture is expensive and the seller is partially influencing the reasons for the preference of a friendly relative. As a result, a customer profile has been uncovered to determine the modern and classic furniture usage rates designed and manufactured in Turkey.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZiraat Mühendisliğien_US
dc.subjectBahçe Bitkilerien_US
dc.subjectBitki Bilimlerien_US
dc.subjectZiraat, Toprak Bilimien_US
dc.subjectBiyoloji Çeşitliliğinin Korunmasıen_US
dc.subjectBiyolojien_US
dc.subjectEkolojien_US
dc.subjectEntomolojien_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMühendislik, Kimyaen_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.subjectYeşil, Sürdürülebilir Bilim ve Teknolojien_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Biyomalzemeleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Özellik ve Testen_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Kaplamalar ve Filmleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Kompozitleren_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Kâğıt ve Ahşapen_US
dc.subjectMalzeme Bilimleri, Tekstilen_US
dc.subjectPolimer Bilimien_US
dc.titleTüketicilerin Mobilya Stillerine İlişkin Tercihleri ve Seçiminde Etkili Olan Faktörleren_US
dc.item-title.alternativeConsumers’ Preferences for Furniture Styles and Factors that Effect in Choosingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Köyceğiz Meslek Yüksekokulu, Ormancılık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUlusoy, Hatice
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage232en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.journalBartın Orman Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster