Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Dudu
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:33Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBeE1UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7564
dc.description.abstractBu çalışmada 4. sınıf öğrencilerinin metin türlerine göre akıcı okuma ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Öğrencilerin hikâye edici ve bilgi verici metinlerde akıcı okumaları; hız, doğru okuma ve prozodi boyutlarında Yıldırım, Yıldız ve Ateş (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan "Okuma Prozodisi Rubriği" ile değerlendirilmiştir. Okuduğunu anlama düzeyleri ise basit ve derinlemesine anlama olarak iki düzeyde ölçülmüştür. Basit anlama daha çok cevabı metin içinde bulunabilecek ve üst düzey zihinsel işlemleri gerektirmeyen soruları içermektedir. Derinlemesine anlama ise öğrencinin metindeki bilgileri kendi ön bilgileri ile ilişkilendirmesi, anlamlandırması ve yorumlamasını gerektirmektedir. Çalışmada basit ve derinlemesine anlamanın ölçülmesi amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen okuduğunu anlama testi kullanılmıştır. Denizli il merkezinde orta sosyoekonomik düzeyde bir okulun 4. sınıflarından 100 öğrenci ile uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Uygulamalarda her bir öğrenciye hikâye edici ve bilgi verici birer metin sesli olarak okutularak okumaları video kamera ile kaydedilmiş ve öğrenciler metinlerle ilgili okuduğunu anlama testlerini cevaplamışlardır. Uygulamalar her bir öğrenciyle ayrı ayrı yürütülmüştür. Video kayıtları kullanılarak öğrencilerin doğru okuma, okuma hızı ve prozodi becerileri değerlendirilmiştir. Veri toplama sürecinden sonra araştırma sorularına cevap olarak YEM analizleri gerçekleştirilmiş ve elde edilen bulgular doğrultusunda hem araştırmacılara hem de uygulayıcılara gerekli önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThe current research explored the relationships between reading fluency and reading comprehension skills of fourth grade students with regard to text types. The students' reading fluency skills including prosody, word recognition accuracy, and word recognition automaticity were assessed by using the rubric adapted into Turkish by Yıldırım, Yıldız and Ateş (2009). Reading comprehension skills of the students were assessed in regard to deep and literal levels. Whereas literal comprehension test included the questions, the answers of which can be found from the text inside, deep comprehension test required the students to combine their background knowledge with the information in the text inside. These comprehension levels were assessed by researcher-created comprehension tests. The current research sample consisted of a total of 100 fourth-grade students studying at a low socioeconomic public school in Turkey's Denizli province. After each student was asked to read narrative and expository texts aloud, all face to face sessions with the student were video recorded. Then, students' reading comprehension skills were assessed according to text types. By using video records, the students' reading prosody, accuracy and automaticity were scored. When the data gathering process was completed, the necessary analyses, such as SEM were used to figure out the answers in response to the research questions. Through the research findings, some practical profound implications were given for future researchers, practitioners, and policy makers in education system.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleDördüncü Sınıf Öğrencilerin Akıcı Okumalarının Basit ve Çıkarımsal Anlama Düzeylerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.item-title.alternativeEvaluation of Fourth Grade Students' Reading Fluency Skills in Regard to Deep and Literal Comprehension Levelsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempPamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Denizli, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage416en_US
dc.identifier.endpage430en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster