• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal Bilgiler Öğretimi: Öğretmenim "İyi Ki Var"

Date

2015

Author

İncebacak, Belgi?N Bal
Tangülü, Zafer

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada Bilim, Teknoloji ve Toplum öğrenme alanına ait ,İyi ki var' ünitesinden ,teknolojik ürünlerin hayatımızda ve çevremizde yaptığı değişiklikleri dikkate alarak geçmişle bugünü karşılaştırır' kazanımından yola çıkılarak öğrencilerin teknolojiye bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma grubunu, Samsun ilinin Atakum ilçesinde Adnan Kahveci ilkokulunda okuyan 4. sınıf öğrencilerinden 75'i oluşturmaktadır. Öğrencilere 2 hafta boyunca Sosyal bilgiler dersinde ,İyi ki var' ünitesi programa uygun olarak işlenmiştir. Dersin sonunda öğrencilerden veriler ,İyi ki var<.; çünkü<<..yararlıdır/kolaylık sağlar' cümlesini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Araştırmanın yöntemi nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (olgubilim) deseni kullanılmıştır (Yıldırım ve Şimşek, 2012).Bu çalışma sonucunda, öğrencilerin vermiş oldukları cevaplar doğrultusunda içerik 10 tema altında yapılandırılmıştır. Öğrencilerin teknolojik ürünleri fiziksel ihtiyaçları için önemli olan teknolojik ürünlere öncelik verdikleri ve diğer bütün teknolojik ürünlere karşı zaafları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
 
In this study, we tried to determine the students' viewpoint of technology science, through the achievement of ,compare the present with the past' by taking into consideration the technological products leading to change in our life and environment from the unit of ,Fortunately there is' belonging to learning field of Technology and Society. The study group is formed by 75 elementary school students at the 4th grade of Adnan Kahveci Primary School in Atakum district of Samsun. The unit of ,Fortunately there is&quot; was processed in Social Sciences classes in accordance with the program for 2 weeks. At the end of the course the data of ,Fortunately there is'...... ; because &lt; .. is useful / beneficial &quot; were obtained from the students through the completion of the sentence. As a result of the study, the content was gathered under ten themes in accordance with the answers the students gave. We concluded that the students gave priority to the technologic products important for their physical needs, and they feel weakness to the other technological products.
 

Source

Sakarya University Journal of Education

Volume

5

Issue

3

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrM05EZzNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7574

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.