Show simple item record

dc.contributor.authorKozcu Çakır, Nevin
dc.contributor.authorŞenler, Burcu
dc.contributor.authorGöçmen Taşkın, Belgin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:39Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:39Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpNeU5qQXc
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7595
dc.description.abstractBu çalışmada, Muğla Merkez İlçe’de öğrenim gören ilköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çerçevede, öğrencilerin tutumları ile onların, sınıf düzeyleri, cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu, ailenin sosyo-ekonomik durumu, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi derslerinde laboratuvar kullanma sıklığı arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 11.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin Fen Bilgisi dersine yönelik tutumları ile onların sınıf düzeyleri, kendilerine ait bir çalışma odasının varlığı, Fen Bilgisi dersindeki başarı durumu ve Fen Bilgisi dersinde laboratuvar kullanma sıklığı arasında anlamlı bir ilişki bulunurken; cinsiyetleri, yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, annelerinin eğitim durumu ve ailenin sosyo-ekonomik durumu arasında anlamlı bir fark saptanamamıştır. Araştırmanın sonunda, bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuştur.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGöçmen Taşkın, Belgin
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage637en_US
dc.identifier.endpage655en_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record