Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAta, Rıdvan
dc.contributor.authorAlpaslan, Muhammet Mustafa
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:41Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.516351
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpjek5qSTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7603
dc.description.abstractBu çalışmada ilk olarak Braten, Brandmo ve Kammerer (2018) tarafından geliştirilen ve 12 maddeden oluşan “İnternet Tabanlı Epistemolojik İnançlar Ölçeğinin” Türkçe’ye uyarlaması yapılmıştır. Ardından uyarlanan ölçek ile öğretmen adaylarının internet tabanlı epistemolojik inançları ile internet kullanımları çeşitli değişkenler göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Ölçeğin orijinali 3 faktörlü bir yapıya sahiptir. Bu faktörler otoriteyle gerekçelendirme, birden fazla kaynak ile gerekçelendirme ve kişisel deneyimlerle gerekçelendirme olarak isimlendirilmiştir. Ölçeğin Türkçe’ye uyarlama çalışmaları dilsel eşdeğerlik ile başlamış, dilsel eşdeğerliğin ardından DFA ve güvenirlik analizleri gerçekleştirilmiştir. 375 öğretmen adaylarından elde edilen verilerin analiz sonuçları ölçeğin güvenilir ve geçerli olduğu göstermiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının internet tabanlı epistemolojik inançlarının gelir düzeyi, anne eğitim seviyesi ve internet kullanım sıklığı ile pozitif ilişki olduğu görülmüştür. Bunlara ek olarak kentsel kesimde yaşayan, dizüstü bilgisayar kullanan ve interneti eğitim/bilimsel araştırma için kullanan öğretmen adaylarının internet tabanlı epistemolojik inançları diğerlerine göre daha yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, first “Internet-based Epistemological Belief Scale”, which was developed by Braten, Brandmo and Kammerer (2018) and consists of 12 items, was adapted to Turkish. Then, internetbased epistemological beliefs and internet usage of pre-service teachers were examined by this adapted scale considering various variables. The original scale has a 3-factor structure, which are justification by authority, justification by multiple sources, and personal justification. Turkish adaptation of the scale was started with linguistic equivalence and then confirmatory factor analysis and reliability analyzes were carried out. The results of the data obtained from 375 pre-service teachers indicate that the scale is reliable and valid. In addition, it was observed that there is a positive relationship between pre-service teachers' internet-based epistemological beliefs, family income level, mother education level and frequency of internet usage. Furthermore, internet-based epistemological belief levels of the pre-service teacher’s upbringing in urban areas, using laptops and using internet for educational / scientific research were found to be higher than others. Findings were then discussed in lights of relevant literature.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİnternet Tabanlı Epistemolojik İnançlar Ölçeği Türkçe Uyarlama Çalışması ve Öğretmen Adayları ile Bir İncelemeen_US
dc.item-title.alternativeTurkish Adaptation of Internet Based Epistemological Beliefs Scale and An Investigation with Pre-Service Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.516351
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage893en_US
dc.identifier.endpage908en_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster