• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Değişen Dünyada Değişen Okul

Date

2018

Author

Altan, Bilge Aslan

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada okul paydaşları tarafından değişen okul ortamının ve iyi bir okulun günümüzde nasıl ifade edildiği, paydaşlar gözüyle okulun değişen dünya standartlarında hangi görev ve sorumlulukları üstlendiği açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim desenindede yürütülmüştür. Çalışma idareci, öğretmen, öğrenci ve velilerden oluşan toplamda 8 katılımcı ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış açık uçlu görüşme soruları kullanılmıştır. Veriler betimsel ve içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, okulun küresel değişimin getirdiği rekabet olgusunu benimseyen bir kuruma dönüştüğü, bireylerin akademik başarı dışında odaklandığı farklı bir konuları olmadığı, okulların bütünleştirici ve sosyalleştirici işlevlerinin kaybolduğu, geleceğe yönelik umutsuzluk oluşturduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
 
This research aims to explain how the changing school environment and a “good school” concept are defined by the shareholders at present, and what kind of duties and responsibilities changing schools have started to take regarding global standards. The research was carried out on phenomenology design of qualitative research. The data were collected with semi-structured interview questions. The research included 8 participants, namely administrators, teachers, students and parents as school shareholders. The data were analyzed through descriptive and content analysis techniques. As a result, regarding participants responses, it was found that the schools have (been) changed into institutions that embrace the competition brought about by global changes, in which individuals focus on academic achievements solely, in which the integrative and socializing functions of schools disappear so that shareholders are desperate for the future.
 

Source

Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

26

Issue

5

URI

https://doi.org/10.24106/kefdergi.2161
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJMk9EZzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7618

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.