• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Sürecindeki Düşünme Yolları, Anlama Yolları ve Pedagojik Yaklaşımları

Date

2017

Author

Kabael, Tangül
Akın, Ayça
Kızıltoprak, Fatma
Toprak, Onur

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmeni adaylarının problem çözme bağlamındaki düşünme yolları, anlama yolları ve pedagojik açıklamaları ile bunlar arasındaki ilişkilerin DNR çerçevesi kapsamında araştırılması amaçlanmaktadır. Dört ortaokul matematik öğretmeni adayından nitel araştırma yöntemlerinden klinik görüşme yoluyla toplanan veriler açık ve eksensel kodlama yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları matematik öğretmeni adaylarının problem çözme bağlamındaki düşünme yollarının iki kategoriye ayrıldığını göstermiştir. Ayrıca bu çalışma problem çözme bağlamındaki düşünme yollarının ve özellikle kanıt şemalarının ilköğretim matematik öğretmen adaylarının pedagojik açıklamalarında etkili bir rol oynadığını açığa çıkarmıştır.
 
The aim of this study is to investigate pre-service middle school mathematics teachers' ways of thinking (WoT), ways of understanding (WoU) and pedagogical approaches as well as the relationships among them in the context of problem-solving within the DNR framework. In this qualitatively designed study, the data was collected through clinical interviews with four pre-service middle school mathematics teachers and analyzed through open and axial coding approach. The results of the analysis indicated that pre-service mathematics teachers' WoTs in the context of problem-solving were fell into two categories. This study also revealed that WoTs and particularly proof schemes in the context of problem-solving might play effective role in pre-service middle school mathematics teachers' pedagogical approaches.
 

Source

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Volume

25

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJNE5qTTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7619

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.