• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Problem Çözme Sürecindeki Düşünme Yolları, Anlama Yolları ve Pedagojik Yaklaşımları

Tarih

2017

Yazar

Kabael, Tangül
Akın, Ayça
Kızıltoprak, Fatma
Toprak, Onur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmeni adaylarının problem çözme bağlamındaki düşünme yolları, anlama yolları ve pedagojik açıklamaları ile bunlar arasındaki ilişkilerin DNR çerçevesi kapsamında araştırılması amaçlanmaktadır. Dört ortaokul matematik öğretmeni adayından nitel araştırma yöntemlerinden klinik görüşme yoluyla toplanan veriler açık ve eksensel kodlama yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçları matematik öğretmeni adaylarının problem çözme bağlamındaki düşünme yollarının iki kategoriye ayrıldığını göstermiştir. Ayrıca bu çalışma problem çözme bağlamındaki düşünme yollarının ve özellikle kanıt şemalarının ilköğretim matematik öğretmen adaylarının pedagojik açıklamalarında etkili bir rol oynadığını açığa çıkarmıştır.
 
The aim of this study is to investigate pre-service middle school mathematics teachers' ways of thinking (WoT), ways of understanding (WoU) and pedagogical approaches as well as the relationships among them in the context of problem-solving within the DNR framework. In this qualitatively designed study, the data was collected through clinical interviews with four pre-service middle school mathematics teachers and analyzed through open and axial coding approach. The results of the analysis indicated that pre-service mathematics teachers' WoTs in the context of problem-solving were fell into two categories. This study also revealed that WoTs and particularly proof schemes in the context of problem-solving might play effective role in pre-service middle school mathematics teachers' pedagogical approaches.
 

Kaynak

Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

25

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJNE5qTTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7619

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.