Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürkoğlua, Türkay
dc.contributor.authorTolunay, Ahmet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:51Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-7085
dc.identifier.issn1309-2111
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRVek9Ea3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7641
dc.description.abstractBu çalışmada, başta kereste olmak üzere orman ürünleri ithal ederek, bu ürünleri iç ve dış piyasaya pazarlayan özel sektör işletmelerinin, sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Bu kapsamda, 56 işletmeye yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak 15 sorunun yer aldığı anket yapılmıştır. Elde edilen anket verilerinin değerlendirilmesinde, SPSS 20 istatistik paket programından yararlanılmıştır. İstatistiksel analizlerde 0,05 anlamlılık düzeyi ölçüt alınmıştır. Verilerin güvenilirliği Cronbach’s Alpha katsayısı bulunarak belirlenmiştir. Araştırma yöntemleri olarak ise frekans analizi, yüzde analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve duncan testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, işletmenin büyüklüğüne ve ihracat yapması durumuna göre sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüş farklılıklarının bulunduğu görülmüştür. İç piyasada sertifika talebinden kaynaklı satış problemlerinin çok az olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, perspectives of enterprises importing forest products especially timber and marketing these products to domestic and foreign trade in Turkey, on certified forest products was researched. In this context, survey consisting of 15 questions it was applied face to face to 56 enterprises. In doing analysis it was benefited from SPSS 20 statistical package program. Statistical analysis significance level criteria have been 0.05. The reliability of data is determined by finding Cronbach& #8217; s Alpha. The research methods are frequency analysis, percentage analysis, independent sample t test, one-way analysis of variance and duncan test. As a result, the size of enterprises and the export status cause enterprises to have different points of perspectives. Domestic markets have very few sale problems resulting from certificated forest products demand.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrman Mühendisliğien_US
dc.titleTürkiye’deki orman ürünleri ithalatçısı işletmelerin sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüşlerien_US
dc.item-title.alternativeOpinions related to certified forest products of forest products importer companies in Turkeyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Köyceğiz Meslek Yüksekokulu, Köyceğiz, Muğla, Türkiye; Süleyman Demirel Üniversitesi, Orman Fakültesi, Isparta, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.relation.journalSüleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: Aen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster