Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:04Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:04Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1303-9245
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBek1qRTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7683
dc.description.abstractBu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ve işletme içi bilgi paylaşımı boyutları ile ölçülmüştür. Öğrenme yönelimliliğe ilişkin boyutlar faktör analizine tabii tutularak doğrulanmıştır. Yenilik performansı ise, tek bir boyut altında yer alan beş ifade ile ölçülmüştür. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 58 mermer işletmesinden anket yöntemiyle toplanmıştır. Regresyon analizi sonucu, öğrenme yönelimliliği oluşturan üç boyutun (öğrenmeye olan kararlılık, açık fikirlilik ve işletme içi bilgi paylaşımı) yenilik performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study examines the effect of learning orientation on innovativeness in the marble sector in the city of Muğla. Learning orientation was measured by four factors with multiple dimensions including commitment to learning, shared vision, openmindedness and intra-organizational knowledge sharing. Dimensions of learning orientation were subjected to Factor Analysis. Innovativeness was measured by a single factor with five dimensions. Data were gathered through a survey on fifty eight marble producing organizations operating in Muğla. Results of the regression analysis revealed that the three dimensions of the learning orientation (commitment to learning, open-mindedness and intra-organizational knowledge sharing) have positive effect on firm innovativeness.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme yönelimi
dc.subjectYenilikçilik
dc.subjectMuğla
dc.titleÖğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir incelemeen_US
dc.item-title.alternativeThe effect of learning orientation on firm innovativeness: An investigation in the marble industry in Muglaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Umut
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.journalZonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster