• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aile Bireylerinin İngilizce Öğrenimine Katkıları ile Öğrencilerin Üniversite Yabancı Dil Sınavı'ndaki Başarılarının Karşılanması

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (64.12Kb)

Tarih

2008

Yazar

Üstünel, Eda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliğ i Bölümü birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce öğrenmeyi ve öğretmeyi seçmelerindeki aile bireylerinin etkileri incelenmektedir. Bu bağlamda, aile bireylerinin ‘dil öğrenme taraftarları olarak’, ‘dil öğrenme danışmanı olarak’, ‘dil öğrenme sağlayıcısı olarak’ ve ‘dil öğreticisi olarak’ ne gibi stratejiler kullanmış oldukları nı ölçmek için bir anket uygulanmıştır. Anket sonuçları, aile bireylerinin en fazla ‘dil öğrenme taraftarları’ ve en az ‘dil öğrenme danışmanı’ olarak etki yaptı klarını ortaya çıkarmaktadır. Ankette her rol için yazılmış dolaylı ve dolaysız stratejilere, öğretmen adayları deneyimledikleri başka stratejileri de eklemişlerdir. Çalışmada, ankette belirtilen aile bireylerinin, yabancı dil olarak İngilizce öğrenimini desteklemek için kullandıkları stratejiler, öğrencinin 2006 üniversite yabancı dil sınavı net cevap sayısı ile ilişkilendirilmiştir.
 
The paper reports on parental involvement in English as a Foreign Language (EFL) freshman students& #8217; language learning at the Department of English Language Teacher Training, Faculty of Education, Muğla University. To this end, a questionnaire, which examines the types of direct strategies that parents use as language learning advisors and language learning nurturers and the types of indirect strategies used as language learning advocates and language learning facilitators, is applied. The participants are allowed to add more strategies that they have experienced from their parents to the strategies already written at the questionnaire. The _ndings about the types of parental strategies are interrelated to the participants& #8217; English language test scores that they achieved from the university entrance exam in 2006.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

37

Sayı

178

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TnpZME1qVTE
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7685

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.