Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmakcı, Ertan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:07Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:07Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1013-1388
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNNE5ETTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7693
dc.description.abstractBu çalışmada, otel işletmelerinde bilgi teknolojisi (BT) kullanımının yaygınlaşması ile birlikte, bunun otelcilik hizmetlerinin yerine getirilmesindeki ve hizmetlerin verimliliği üzerindeki etkileri incelenmiştir. Otellerin hangi BT araçlarını kullandığı, otelin hangi departmanlarının BT’den daha fazla pay aldığı, bu BT’nin sağladığı fayda ve avantajların neler olduğu ve otellerin BT kullanmakla verimliliklerin artıp artmadığı konuları üzerinde çalışmalar yapılmıştır. Otel işletmelerinde BT kullanımının diğer endüstri işletmelerine göre daha yavaş bir gelişim seyri izlediği açıktır. Bunun en önemli sebebi, hizmetin verilmesinde insan unsuruna bağlılığın çok fazla olmasıdır. Halen daha bu bağlılık sürmektedir. Bununla beraber otel müşterilerine daha kaliteli ve hızlı hizmet verilmesine BT önemli katkılar sunmaktadır. Ayrıca BT kullanımının işlem maliyetlerini düşürdüğü, istihdam edilen personel sayısını azalttığı ve işlemlerin daha doğru, kontrolünün kolay ve çıktıların değerlendirilmesinin daha iyi yapılabildiği de açıktır. Çalışmada otel çalışanlarının görüşleri doğrultusunda BT kullanımının sağladığına inanılan avantaj ve varsa dezavantajların neler olduğu bir uygulama çalışmasıyla değerlendirilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the spread of Information Technology (IT) usage in hotel services itself and its effects on the service productivity have been examined. Some researches have been done on the subjects such as which IT has been used in the hotels, which hotel departments have taken the bigger, what benefits and advantages of the IT are and whether the productivity of the hotel has been increased by using IT. It is clear that the development trend of IT usage level in hotel services is slower compared to other industrial business. The most important reason is that there is high dependence on people in services. This dependence still persists in the sector. Besides, IT has got important contributions in high qualified and fast service for hotel customers. Moreover, it is apparent that the IT usage cuts down transaction cost and the number of stuff and it can also do the accounts more accurately and control the processes easier and evaluate the outputs better. In the study, in line with the opinions of the hotel stuff, it is tried to be evaluated what the advantages and disadvantages which are believed to be provided by IT are by means of an application study.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleBilgi Teknolojisi kullanımının otel performansı ve verimliliğine etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe effect of the information technology usage on the hotel performance and productivityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Turizm ve Otel İşletmeciliği, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.relation.journalVerimlilik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster