• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ortaokulöğrencilerinin kariyer gelişimlerinin incelenmesi

Tarih

2014

Yazar

Can, Asiye
Taylı, Aslı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı ilköğretim II. kademe öğrencilerinin kariyer gelişim düzeylerini incelemektir. Araştırma, 2010-2011 eğitim- öğretim yılının II. döneminde Antalya il merkezinde, Kaş ilçe merkezinde, Kalkan beldesinde ve bir köyünde öğrenim görmekte olan 413 ilköğretim II. kademe öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, “Çocuklar İçin Kariyer Gelişimi Ölçeği (ÇKGÖ)”, kişisel bilgi formu ve öğrencilerin yılsonu ağırlıklı başarı ortalamaları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın bulgularına gore, sınıf düzeyi, algılanan sosyoekonomik düzey, anne- babanın eğitim düzeyi ve akademik başarı yükseldikçe kariyer gelişim düzeyinin yükseldiği; sınavla ve yüksek puanla öğrenci alan liseleri seçmeyi düşünen öğrencilerin sınavsız girilebilecek liseleri seçmeyi düşünen öğrencilere göre daha yüksek kariyer gelişim puanlarına sahip olduğu; il merkezlerinde yaşayan ve yaşadıkları yerde üniversite olan öğrencilerin kariyer gelişim düzeylerinin, köyde yaşayan ve yaşadıkları yerde üniversite olmayan öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır
 
This study aims at examining the career development levels of primary school students in the second stage. The study was conducted on 413 primary school students in stage II in the academic period of 2010-2011 in the city center of Antalya, district center of Kaş, the town of Kalkan andvillage in this town. The data in the study were collected using the “Career Development for Children Scale (CDCS)”, personal information form and the year-end weighted grade point average of students. According to the study findings, it was concluded that the career development level increased in direct proportion to the class level, perceived socio-economic level, parents' education level and academic achievement level; that the students, who considered opting for high schools that admitted with an exam and a high score, had higher career development scores than the students, who considered option for high schools that admitted with no exams; that the career development level of students living in city centers and had a university in their place of residence was higher than the students who lived in villages and had no universities in their place of residence.
 

Kaynak

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

14

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZM05EVXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7743

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.