Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyazlar, Gökhan
dc.contributor.authorKarakulak, Çisem
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:25Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:25Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFek5EYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7746
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı kırsal turizm hareketlerinde otantiklik olgusunu yerel halkın değerlendirmeleriyle incelemektir. Çalışmada inceleme yapılacak bölge Kırsal Turizm Derneğinin yönlendirmesi ile Çamlık Köyü, Bodrum olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma tasarımı ile yürütülen çalışmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Kaynak kişiler Çamlık Köyü yerel halkından rastgele belirlenmiş ve gönüllülük esasına göre görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre yerel halk bölgelerindeki kırsal turizm hareketlerinde otantiklik olgusunun farkındadır. Kaynak kişiler ziyaretçilerin bölgelerine gelme nedenlerini halı dokuma evlerini ziyaret, köy kahvaltısı, doğal yaşam tarzı ve yöresel yemekler olarak sıralamaktadırlar. İlgi duyulan kültür unsurlarında yöresel yemekler ilk sırada yer almaktadır. Turist ve yerel halk etkileşiminin kültürel çıktıları ise pozitif yönlüdür. Sonuçlar alan yazına ve yerel yöneticilerin ileriye yönelik planlamalarına önemli katkılar sunmaktadıren_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to investigate authenticity phenomenon in rural tourism movements based on assessments of local community. Ç amlık Village, Bodrum County in Muğla City is determined as study location according to the suggestion of Rural Tourism Association. Whereas the study was conducted through a qualitative research, the relevant data was collected by means of semi-structured interview method. As respondents were randomly selected among local community of Ç amlık Village, interviews were conducted on voluntary basis. According to the obtained findings, local community is aware of authenticity phenomenon in rural tourism movements in their region. Respondents enumerate reasons for visitors to travel their region as visiting carpet weaving houses, village-style breakfast, natural life style, and local foods. Local foods are considered as the most prominent element among the culture heritage interested in. Cultural outcomes of interaction between tourists and local community are positive. Acquired results make significant contribution in literature and in planning studies of local administration toward futureen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKırsal Turizmde Otantiklik Olgusu: Çamlık Köyü, Bodrum Örneğien_US
dc.item-title.alternativeAuthenticity Phenomenon in Rural Tourism: the Case of Çamlık Village, Bodrumen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage531en_US
dc.identifier.endpage548en_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster