Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Cüneyd
dc.contributor.authorGüven, Gökhan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:26Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRreU5EVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7752
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının kan bağışına ilişkin tutumlarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın örneklemini, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğre tim bölümünde öğrenim gören 197 ‘si kız 86’sı erkek olmak üzere toplam 283 öğretmen adayı ol uşturmaktadır. Katılımcılara ilk olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan kan bağışı tutum ölçeğinin 58 maddelik taslak formu uygulanmıştır. Verilere uygulanan Açımlayıcı Faktör Analizi sonucu ölçeğin 3 faktörden oluştuğu ve toplam varyansın % 52.59’unu açıkladığı görülmüştür. Ayrıca ölçeğin faktör yapısının model uyumu doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. Ölçeğin Cronbach - alpha güvenilirlik katsayısı ise .83 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak, öğretmen adaylarının kan bağışına ilişkin tutuml arını ölçen, “toplumsal ve sosyal sorumluluk”, “endişe” ve “toplumsal görüş ve anlayış” alt boyutlarından oluşan 24 maddelik geçerli ve güv e- nilir bir ölçek geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to develop a reliable and valid scale to evaluate pre-service teachers’ attitudes towards blood donation. The sampling of the study consists of 197 female students and 86 male students, totally 283 students at- tending elementary education program at the Education Faculty of Muğla Sıtkı Koç man University. First 58-item draft form of the scale was administered to the participants. As a result of exploratory factor analysis of the data, it was found that he scale co nsists of 3 factors and explains 52.59 % of total variance. Moreover, model compliance of the factor structure of the scale was tested with confirmatory factor analysis. Cronbach - alpha reliability coefficient of the scale was calculated to be .83. As a res ult, a 24 - item reliable and valid scale including three factors “ soci e- tal and social responsibility” “anxiety” and “societal perception and conception” to evaluate pre - service teachers’ attitudes towards blood donation was developed.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKan Bağışı Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeGeçerlilik ve Güvenilirlik ÇalışmasıDevelopment of Blood Donation Attitude Scale: A Study of Validity And Reliabilityen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage504en_US
dc.identifier.endpage521en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster