Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrakdaroğlu, Ali
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:34Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJM01USTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7778
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bir bankacılık hizmeti olan internet bankacılığının kullanımını etkileyen faktörleri belirleyerek bu faktörlerin müşterilerin demografik özellikleri ile olan ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla araştırma modeli çerçevesinde 6 hipotez geliştirilmiştir. Çalışmada faktörleri belirlemek için anket formu hazırlanmış ve Ege Bölgesinde yer alan 5 ilde uygulanmıştır. Uygulanan anketlerin 525'inden kullanılabilir veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler aşamalı olarak faktör analizi, regresyon analizi, t testi ve ANOVA analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre güvenlik ve gizlilik başta olmak üzere, güven, yenilikçi olma, kullanım kolaylığı, farkında olma, internet bağlantısının kalitesi, sosyal çevrenin etkisi ve bilgisayar kullanma yeterliliği gibi faktörlerin internet bankacılığı kullanımı üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışmada, bireylerin demografik özelliklerine bağlı olarak internet bankacılığı kullanımını etkileyen faktörleri değerlendirmelerinde farklılıklar olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the factors affecting the use of internet banking as one of the banking services, and to determine relationship of the demographic characteristics of customers with these factors. For this purpose, six hypotheses have been developed within the framework of the research model. A questionnaire form was developed to determine these factors and was applied in 5 provinces in the Aegean region. From the all questionnaire applied, only 525 of them provided useable data. The data obtained were analyzed in steps by factor analysis, regression analysis, t-test and Anova analysis. According to results of the study, it is determined that especially security and privacy, then factors such as trust, being innovative, ease of use, awareness, quality of internet connection, the effect of social environment and ability to use computer had impact on the use of internet banking. Furthermore, evaluations of factors that affect the usage of internet banking vary according to demographic characteristics of individuals.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleBireylerin İnternet Bankacılığı Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Araştırmasıen_US
dc.item-title.alternativeA Field Study for Factors Effecting Individuals' Usage of Internet Bankingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMugla University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Management, Mugla, Turkiyeen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage75en_US
dc.relation.journalİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster