Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Raşit
dc.contributor.authorGüçray, Songül Sonay
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:36Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.issn2148-7561
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRZMU5UWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7785
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini Adana’da 1 özel 11 devlet ilköğretim okulunun 7. ve 8. sınıfında öğrenim gören 964’ü kız 1156’sı erkek olmak üzere toplam 2120 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilere, “Şiddete Yönelik Tutum Ölçeği”, “Saldır- ganlık Ölçeği”, “Algılanan Çok Boyutlu Şiddet Kaynakları Ölçeği” ve “Çocukların Algıladıkları Ebeveynler Arası Çatışma Ölçeği” uygulanmıştır. Araştırma verileri yapısal eşitlik modeli kullanılarak test edilmiştir. Sonuçlar ebeveynler arası çatışma dışındaki değişkenlerin modele anlamlı katkısının olduğunu göstermektedir. Medya ve akran etkileri ile fiziksel şiddet arasındaki ilişkilerde şiddete yönelik tutumların kısmi aracılık rolü, medya ve akran etkileri ile sözel şiddet arasındaki ilişkilerde ise, şiddete yönelik tutumların tümüyle aracılık rolüne sahip olduğu saptanmıştır. Araştırma bulguları, sosyal bilişsel şiddet modeli kapsamında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate interparental conflict, peer and media effects and its direct relationship with the violence behaviour of adolescents and the mediator role of attitudes towards violence. 2120 students, 964 girls and 1156 boys chosen from 7th and 8th grades of one private and eleven public elementary schools in Adana have made up the sampling group of this study. In this research, Attitudes towards Violence Scale, Aggression Questionnaire, Perceived Multidimensional Violence Sources Inventory and Children’s Perception of Interparental Conflict Scale have been administered to the students. Research data have been tested by using Structural Equation Modeling. The results reveal that variables except interparental conflict have positive effect on this model. It has been found that attitudes towards violence have partial mediator role in the relationship between media-peer effects and physical violence while they have entire mediator role in the relationship bet- ween media-peer effects and verbal violence. The research findings have been discussed within social cognitive model context.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEbeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolüen_US
dc.item-title.alternativeThe relationships among ınterparental conflict, peer, media effects and the violence behaviour of adolescents: the mediator role of attitudes towards violenceen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Raşit
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1995en_US
dc.identifier.endpage2015en_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster