• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What Kind of “Teacher” Do I Want To Be? Part-I

Date

2017

Author

Baybars, Meryem Görecek

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, henüz öğretmenlik mesleğinin başında 1. sınıf öğretmen adaylarının, zihinlerinde var olan fen öğretmeni ile ilgili imajları ortaya koymaktır. Çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılı güz döneminde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD'nda öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri (72 öğrenci) ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada fen bilgisi öğretmen adaylarına "Kendinizi bir fen bilgisi öğretmeni olarak derste çiziniz. Çiziminizi açıklayınız. Öğretmen ne yapıyor? Öğrenci ne yapıyor?" ifadesi yöneltilmiştir. Öğretmen adaylarının yapmış olduğu çizimler 13 maddelik ölçüt çizelgesi olan DASTT-C 'e göre incelenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının zihinlerinde var olan fen öğretmeni ile ilgili imajlarını daha net ortaya koyabilmek amacı ile 5 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışma kapsamında fen bilgisi öğretmen adaylarının yapmış olduğu çizimler incelendiğinde öğretmen merkezli çizimlerin ve ifadelerin ön planda olduğu gözlenmiştir
 
The aim of this study is to reveal the images existing in the minds of the first year preservice teachers about science teachers. The study was carried out with the 1st year students (72 students) studying at Department of Elementary Science Education at Faculty of Education in Muğla Sıtkı Koçman University in fall term of 2015-2016 academic year. The pre-service science teachers were asked the following questions in the study: “Draw yourself as a science teacher teaching in the class. Explain your drawing. What is the teacher doing? What is the student doing?” The pre-service teachers’ drawings were analyzed via DASTT-C consisting of 13-item checklist. Moreover, semistructured interviews were carried out with five pre-service science teachers with the intention of revealing their images about science teachers existing in their minds more clearly. Within the context of the study, when the pre-service science teachers’ drawings were analyzed, it was observed that teacher-centred drawings and statements stood out
 

Source

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

18

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMU16RXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7793

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.