Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHoşgörür, Vural
dc.contributor.authorOrhan, Asil
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:40Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpneE56a3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7798
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan okul yöneticilerinin okulda şiddet ve zorbalığı önleme yönetimi konusundaki görüşlerini değerlendirmek ve çözüm önerileri oluşturmaktır. Araştırmaya 33 okul yöneticisi katılmıştır. Bu yöneticilerden 12'si (%36) ilkokul, 8'i (%25) ortaokul ve 13'ü (%39) lise okul müdürüdür. Çalışmada, araştırmanın kantitatif kısmında anket, niceliksel kısmında olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlara göre; okullarda yaşanan zorbalık ve şiddet olaylarının itme-kakma, kavga, arkadaşını aşağılama, çeteleşme, zorla bir şey kabul ettirmeye çalışma gibi davranışlardan oluştuğu anlaşılmıştır. Okul müdürlerinin görüşlerine göre bu tür davranışların nedenlerinin; ailenin çocuğu yetiştirme tarzından, aile içi şiddetten, öğrencinin içinde bulunduğu çevreden, görsel medyadaki şiddet içeren yapımlardan, öğrencinin akademik başarısızlığından kaynaklanabileceği bilgisine ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin okulda şiddeti ve zorbalığı önlemek amacıyla gerçekleştirdikleri etkinliklerden bazılarının; öğretmenleri bilgilendirme, öğrencilerle birlikte kurallar belirleme, riskli alanları denetim altında tutma ve öğrenci velileri ile iletişim kurma olduğu anlaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the opinions of school administrators working in primary, secondary and high schools regarding the prevention of bullying and violence at schools and to develop solution offers about this subject matter. The participants of the study consisted of 33 school administrators working in the central district of Muğla province. 12 (%36) of these administrators were working at primary schools, 8 (%25) of them were working at secondary schools and 13 (%39) of them were working at high schools. In the study, survey model was used in the quantitative part of the study whereas case study method was applied in the qualitative part of the study. According to the results of the study, it was found out that bullying and violence behaviors at schools mostly consisted of such behaviors as pushing and jostling, fighting, humiliating other friends, getting ganged and imposing something by force. Additionally, it was seen that activities such as informing teachers, stating rules together with the students, keeping risky areas of school under control and keeping in contact with parents are some of the activities conducted by school administrators with the purpose of preventing bullying and violence at schoolsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi (Muğla Merkez İlçe Örneği)en_US
dc.item-title.alternativeThe Causes of Bullying and Violence at Schools and Managing the Prevention of It (The Sample of Muğla Province)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiye,; *** MEB, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Muğla, Türkiye, asilorhan@mynet.comen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage859en_US
dc.identifier.endpage880en_US
dc.relation.journalBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster