Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Süleyman
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:43Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFd05EZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7807
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nün son sınıfında öğrenim gören öğrenci ailelerinin boş zamanlarını değerlendirme biçimlerini belirlemektir. Bu amaçla Muğla Üniversitesi İlköğretim Bölümünde (İ.Ö) yer alan Okul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD’ da öğrenim gören ve tesadüfî örneklem metoduyla belirlenen 305 öğrencinin aileleri 610 kişi araştırma kapsamına alınmıştır. Burada deneklere, uzman görüşleri alınarak hazırlanan kişisel bilgiler ve boş zamanların değerlendirilmesi ölçeğinden oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler, SPSS paket programında frekans dağılımları ve yüzde değerlerine göre tablolar haline dönüştürülüp yorumlanmıştır. Kişisel bilgilere göre; öğrenci anne, babaların yaşlarının, kardeş sayılarının değişken olduğu, aile gelirlerinin babaları tarafından sağlandığı ve düşük gelir düzeyine (1000TL ve altı) sahip oldukları görülmüştür. Boş zaman değerlendirme biçimlerine göre; ailelerin yeterince uygun ve isabetli bir şekilde boş zamanlarını değerlendiremedikleri, katılım biçimlerinin bilinçli olmayıp pasif olduğu, boş zamanlarını evlerinde ve açık alanda dinlenerek, babaların “televizyon seyrederek”, “pasif dinlenerek”,”kitap, gazete ve dergi okuyarak”; annelerin ise “televizyon seyrederek”, “pasif dinlenerek”, “yakın akrabalarıyla birlikte” geçirdikleri, gelir düzeylerinin düşük olması nedeniyle diğer faaliyetlere yeterince katılamadıkları görülmüştür. Bu bağlamda, öğrenci anne-babaları düşük günlük yaşamlarında sırasında boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendire bilmeleri için bilgilendirilmeli, ilgi ve ihtiyaçlarına göre yeni ortamlar sunulmalı, fırsatlar verilmeli ve yeni imkânlar yaratılmalıdır. Ayrıca üniversitelerde öğrenim gören öğrencilerin bu konuda eğitilerek, ailelerinin de bilinçlenmesi sağlanmalıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify the way of joining spare time activities of the senior prospective teacher at the department of primary education in education faculty in Muğla University. In accordance with this aim, 305 student& #8217; s family (610 person) from pre-school teaching, primary education teaching, social sciences teaching and science and technology teaching were randomly included in the research context. A questionnaire which is prepared by getting the experts& #8217; comments was conducted to the subjects. The relevant data is evaluated as tables which are constructed according to frequency levels and percentages using SPSS. According to demographic properties, it is seen that the family age, gender, and number of siblings of the students are variable; the family income is supported by the father and they are from low class. (1000 TL and below ) According to using spare time it is seen that the low income family cannot use their spare time conveniently, they are passive in this process, they use this time either resting at home or at the open area, and especially fathers do watching TV, passive resting and reading book,newspaper and journals, mothers also do watching TV, passive resting and visiting relatives and that they cannot join other activities since they don& #8217; t have enough money. In this context, the student& #8217; s family should be informed on the issue of using their spare time during daily life period. Opportunities should be given and new facilities according to their interest and needs should be presented. Besides,university student should be educated in spare time so that it is provided that student& #8217; s family bocome concious about in this subject.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMuğla Üversitesi eğitim fakültesi ilköğretim bölümü öğrenci ailelerinin boş zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesien_US
dc.item-title.alternativeİdentifying the way of joining spare time activities of students family at the department of primary education in education faculty in Muğla universityen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage861en_US
dc.identifier.endpage870en_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster