Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFırat, Aytekin
dc.contributor.authorTunçel, Özgür
dc.contributor.authorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.authorKutucuoğlu, Kemal Yüce
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:48Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1307-7112
dc.identifier.issn2667-6907
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNMk5qa3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7821
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, toplumsal paradigmalardaki değişimler ışığında tüketim ol¬gusunu diyalektik bir mercek altında incelemektir. Diyalektik çözümlemeye olan ihtiyaç tüketim olgusunun çok boyutlu ve karmaşık yapısından kaynaklanmakta¬dır. Tüketim olgusunun tarihsel gelişim sürecini; modern öncesi, modern ve post¬modern dönemler olmak üzere üç farklı boyutta incelemek mümkündür. Diyalek¬tik, gerçekliği ve onun çelişmelerini incelemeye yarayan ve bu çelişmeleri aşma¬yı sağlayan yolları aramayı öngören akıl yürütme yöntemi olarak tanımlanmakta¬dır. Diyalektik olgusunun yasalarından yola çıkarak, tüketimde diyalektik olgusu; materyal/sembolik, toplumsal/bireysel, arzu/tatmin, rasyonel/irrasyonel, yaratıcı¬lık/kısıtlılık, faydacı/hazcı tüketim, kullanım değeri/değişim değeri, üretim/tüketim birlikteliği ve zıtlığı boyutları ile açıklanabilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the concept of consumption with a dia- lectic view in the light of social paradigm shifts. The need for a dialectic method is due to the complex and multidimensional nature of consumption concept. The historical evolution of the concept can be broken down into three distinctive pe¬ riods, namely pre-modern, modern and postmodern. Dialectical is defined as a method of reasoning that investigates reality and its contradictions also providing solutions to beat these contradictions. Based on the laws of dialectic method, such contradictions may present themselves as material/symbolic, social/indi¬ vidual, desire/satisfaction, rational/irrational, creativeness/scantiness, utilitarian/ hedonic, utility value/trade value, and production/consumption.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketim diyalektiğien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.titleToplumsal paradigmadaki değişimler bağlamında tüketim diyalektiğine bakışen_US
dc.item-title.alternativeA dialectic view of consumption in the light of social paradigm shiftsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fethiye İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.departmentMÜ, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü
dc.contributor.institutionauthorFırat, Aytekin
dc.contributor.institutionauthorArıkan Saltık, Işıl
dc.contributor.institutionauthorKutucuoğlu, Kemal Yüce
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue571en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.relation.journalFinans Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster