• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yükseköğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizlik: Turizm Lisans Eğitimi Kurumları Örneği

Date

2012

Author

Demir, Mahmut
Şen, Şirvan Demir

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın amacı, turizm lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin mevcut durumu koruma, beklenti, kuruma bağlılık ve yönetime destek durumlarının örgütsel sessizlik davranışı üzerinde- ki etkisini araştırmaktır. Konuyla ilgili yapılan literatür taramasından elde edi- len bilgilerle bir anket geliştirilmiştir. Elektronik posta aracılığıyla çalışmanın amacına uygun özellikte olan toplam 201 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler PASW istatistik programı ile analiz edilerek açıklayıcı faktör ana- lizi ile verilerin yapısal geçerliliği yapılmıştır. Faktörler arasındaki ilişkileri ince- lemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Sonraki aşamada faktör grupla- rının bağımlı değişkenler üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçta oluşturulan 12 hipotezden 9’unun kabul edildiği ortaya konulmuştur.
 
The purpose of this study was to investigate the effects of academics& #8217; current status at the university, expectations, organizational commitment and support to management as silence factors on the organizational silence behavi our at the Institutions of Tourism Bachelor's degree-granting. A literature review was conducted for research model and then questionnaire was developed from the studies in the literature. Data were collected from participants (201 employees) via e-mail and were analyzed with PASW statistical programs. Structural validity of the data have revealed with the explanatory factor analy- sis. It was tested using a correlation analysis to determine the relationship among factor groups and using a regression analysis to determine the effects of independent variables on dependent variables. As a result, 9 of 12 hypotheses have been supported.
 

Source

Milli Eğitim

Volume

41

Issue

193

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMk9ERXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7823

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.