• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yükseköğretim Kurumlarında Örgütsel Sessizlik: Turizm Lisans Eğitimi Kurumları Örneği

Tarih

2012

Yazar

Demir, Mahmut
Şen, Şirvan Demir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, turizm lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumlarında akademisyenlerin mevcut durumu koruma, beklenti, kuruma bağlılık ve yönetime destek durumlarının örgütsel sessizlik davranışı üzerinde- ki etkisini araştırmaktır. Konuyla ilgili yapılan literatür taramasından elde edi- len bilgilerle bir anket geliştirilmiştir. Elektronik posta aracılığıyla çalışmanın amacına uygun özellikte olan toplam 201 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler PASW istatistik programı ile analiz edilerek açıklayıcı faktör ana- lizi ile verilerin yapısal geçerliliği yapılmıştır. Faktörler arasındaki ilişkileri ince- lemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Sonraki aşamada faktör grupla- rının bağımlı değişkenler üzerindeki etkisinin ölçülmesi amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Sonuçta oluşturulan 12 hipotezden 9’unun kabul edildiği ortaya konulmuştur.
 
The purpose of this study was to investigate the effects of academics& #8217; current status at the university, expectations, organizational commitment and support to management as silence factors on the organizational silence behavi our at the Institutions of Tourism Bachelor's degree-granting. A literature review was conducted for research model and then questionnaire was developed from the studies in the literature. Data were collected from participants (201 employees) via e-mail and were analyzed with PASW statistical programs. Structural validity of the data have revealed with the explanatory factor analy- sis. It was tested using a correlation analysis to determine the relationship among factor groups and using a regression analysis to determine the effects of independent variables on dependent variables. As a result, 9 of 12 hypotheses have been supported.
 

Kaynak

Milli Eğitim

Cilt

41

Sayı

193

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMk9ERXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7823

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.