• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ağızdan Ağıza İletişim ile Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama

Date

2015

Author

Gülmez, Mustafa
Türker, Gülay Özaltın

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmanın temel amacı, ağızdan ağıza iletişimin (AAİ) tüketici odaklı marka değeri üzerine etkisinin ölçülmesidir. Bu amaçla Muğla İline seyahat işletmeleri aracılığıyla tatil amacıyla gelen Alman, Rus ve İngiliz turistler üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. 1500 katılımcıya uygulanan anket çalışmasının verileri faktör analizine tabii tutulduktan sonra AAİ'nin marka değeri üzerindeki etkisi kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma, örneklem büyüklüğü, AAİ ve marka değeri kavramlarını birlikte ele alması ve turizm literatüründe kanonik korelasyon analizinin bir uygulaması olması açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda AAİ'nin %19'unun marka değeri tarafından açıklandığı, marka değerinin ise %23'ünün AAİ tarafından açıklandığı tespit edilmiştir
 
Main purpose of this study is to measure the effect of WOM on consumer based brand equity. For this purpose, results of the questionnaire, applied on German, Russian and English tourists who came to Muğla for holiday purpose through the travel agencies, are given. The survey data which is applied to 1500 participants were examined by canonical correlation analysis after factor analysis. The importance of this study has 3 tenets; its sample size, its approach to co-analyze WOM and brand value conceps and its canonic correlation analysis implementation in tourism literature. This research puts forward that, 19 % of the WOM is explained by brand value, while 23 % of the brand value is explained by WOM
 

Source

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi

Volume

12

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrME5EZzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7855

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.