• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ağızdan Ağıza İletişim ile Tüketici Odaklı Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Tur Operatörleri ve Seyahat Acenteleri Müşterileri Üzerine Bir Uygulama

Tarih

2015

Yazar

Gülmez, Mustafa
Türker, Gülay Özaltın

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın temel amacı, ağızdan ağıza iletişimin (AAİ) tüketici odaklı marka değeri üzerine etkisinin ölçülmesidir. Bu amaçla Muğla İline seyahat işletmeleri aracılığıyla tatil amacıyla gelen Alman, Rus ve İngiliz turistler üzerine bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. 1500 katılımcıya uygulanan anket çalışmasının verileri faktör analizine tabii tutulduktan sonra AAİ'nin marka değeri üzerindeki etkisi kanonik korelasyon analizi ile incelenmiştir. Çalışma, örneklem büyüklüğü, AAİ ve marka değeri kavramlarını birlikte ele alması ve turizm literatüründe kanonik korelasyon analizinin bir uygulaması olması açısından önem taşımaktadır. Araştırma sonucunda AAİ'nin %19'unun marka değeri tarafından açıklandığı, marka değerinin ise %23'ünün AAİ tarafından açıklandığı tespit edilmiştir
 
Main purpose of this study is to measure the effect of WOM on consumer based brand equity. For this purpose, results of the questionnaire, applied on German, Russian and English tourists who came to Muğla for holiday purpose through the travel agencies, are given. The survey data which is applied to 1500 participants were examined by canonical correlation analysis after factor analysis. The importance of this study has 3 tenets; its sample size, its approach to co-analyze WOM and brand value conceps and its canonic correlation analysis implementation in tourism literature. This research puts forward that, 19 % of the WOM is explained by brand value, while 23 % of the brand value is explained by WOM
 

Kaynak

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrME5EZzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7855

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.