Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünlü, Ramazan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:09Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-9202
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJek9UTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7881
dc.description.abstractBu makalenin temel inceleme konusu siyasal kültür olacaktır. Siyasal kültür, politik taraflarca sahiplenilen kaynaklarının birbirlerine karşı kullanılması, politik topluluğu karşılıklı olarak inşa eder. Bu makale, politik kültürün tarihsel kaynaklarının her zaman için şimdinin prizmasından geçerek güncel olan şeyin, praksisin içinde ortaya çıktığını ileri sürmektedir. Benedotte Croce’nin veciz sözünde belirttiği gibi “bütün tarih çağdaş tarihtir”. Ancak bu, fenomenolojik belirlemeyi bütün tarihin ezen ve ezilen arasındaki mücadelenin sürekliliği içindeki bir kerte olarak kavramak kaydıyla ileri sürülebilir. Makale, bu çerçevede, politik kültürün “nesne” biçimleri olan “politik söylem”in şimdiden radikal bir kopuş olarak tarihin içindeki kilit oluşumlar ve kriz dönemlerinden geçerek politik tarafların konumlarını tahkim ettikleri, rakiplerine saldırdıkları bir politik silahlanma ve mücadele süreci olarak ele almanın önemine işaret eder. Makalenin ileri sürdüğü siyasal kültür analizi, Frederic Jameson’un (2011) Marksist analiz çerçevesinde geliştirdiği “siyasal bilinçdışı doktrini” ile Neil Faulkner’in (2014) tarihin motorlarının (tekniğin ilerlemesi, yönetici gruplar ve sınıflar arası mücadele) çalışma süreçlerinin insanın köklerine dönmesini içeren arkaiklik, aşırı başarıların mahkumu haline gelmesine yol açan miyopluk (dargörüşlülük-fırsatçılık) ve yeni atılımlara ve sıçramalara kaynaklık eden yaratıcılık kodları çerçevesinde aldığı (tutucu, yıkıcı ve devrimci) siyasal biçimler kavrayışının matrisi içinde geliştirilen analiz çerçevesine dayanmaktadır. Günümüzde hala geçerliliği konusunda ileri sürülen üç tarih felsefesinin günümüz politik kültürleri içinde “siyasal söylem” belirlemesinin kaynakları arasında olduğu söylenebilir; Jameson’un (2011) kültürün yaşayan tarih felsefeleri içinde tespit ettiği ikisi, Fransız Aydınlanmasının ideolojik mücadelelerinden kaynaklanan ilerleme görüşü ile Orta ve Doğu Avrupa halklarının oldukça farklı tarihselciliğine eklemlendirilen ve Herder’le birlikte anılan organik popülizm ya da ulusalcılık görüşüdür. Üçüncüsü ise bugün de tarihin derinliklerine kadar tutarlı bir analize imkan veren ve tarihi son tahlilde ezen ile ezilen arasındaki mücadelenin tarihi olarak yorumlayan Marksizm’dir. Makale bu tarih felsefeleri içinde oluşturulan kavram setlerinin (politik söylem “nesne”lerinin) arkaiklik, miyopluk, yaratıcılık kodları çerçevesinde işlem gördüğünü ortaya koyar; siyasal silahları edinmenin bu etkileşimden ve praksisten doğduğunu, kullanılması ve yitirilmesinin de aynı süreçlerden geçtiğini gösterir.en_US
dc.description.abstractThis paper mainly investigates the political culture. The political culture which means the competing actors uses the sources mutually exclusive, constructs political community dependent on each other. This paper argues that historical sources of political culture always pass through the prism of present and arises together with the current things and within praxis. As Benedotte Croce stated in his famous motto “All history is contemporary history”. However, this can only be asserted if phenomenological determinism is understood as all history is a moment of the struggle between the oppressor and the oppressed. In this context, the paper remarks that it is important to conceive the political discourse as an object of the political culture and as a radical break from the present, passing through key formations and crisis period making different political sides strengthening their positions, attacking to competitors by political armament and struggle process. The analysis of political culture employed in this article mainly based on both Frederic Jameson’s (2011) “the doctrine of Political Unconscious” developed in the context of Marxian analysis and Neil Faulkner’s (2014) analysis of the matrix of the political forms understanding context based on the working process of the motors of history (technical progress, struggles among and between ruling groups and classes) including “archaic” which means returning to roots of human, “myopia” (narrow-mindedness-opportunism) which makes one depend only on successes, and “creativity codes” results from new attempts and leaps (conservative, destructive and revolutionary). It can be argued that there are mainly three philosophy of history which are still accepted as the political discourse of the current political culture. Two of them identified in the culture of existing philosophy of history by Jameson (2011) the first is idea of progress stemmed from the ideological struggles of the French enlightment, the second is “organic populism” or “nationalism” which is generally related to different historicism of the people of Middle and East Europe and associated with Herder. The third one is Marxism which enable us to make consistent historical analysis and this approach takes history as the history of class struggles. This paper manifests that concept sets formed in the philosophy of history (the object of political discourse) is interpreted in the context of “archaic”, “myopia” and “creativity codes”; acquiring the political arms arises from this interaction and praxis; usage and loss of political arms also follow the same process.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkİye’de Sİyasal Kültür Kavramlaştırmasına İlişkİn Yöntemsel Müdahaleen_US
dc.item-title.alternativeA Methodological Intervention to Conceptualization of Political Culture in Turkeyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage60en_US
dc.relation.journalEğitim Bilim Toplumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster