Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPapatya, Nurhan
dc.contributor.authorPapatya, Gürcan
dc.contributor.authorGüzel, F. Özlem
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:38Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRRNE1qZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7954
dc.description.abstractDeneyimsel değer yaklaşımı, işletmelerin rekabetçi olma ve sürdürülebilir başarı elde edebilmeleri için faaliyetlerini ve ürün niteliklerini geliştirmenin ötesinde, değer yaratmada bütünsel deneyim çabalarını kapsar. Literatürde işletmelerin müşteri değeri önerisi ile birlikte özellikle deneyim tabanının oluşturulması açısından “deneyimsel değer yaklaşımı”, turizm sektörü için büyük önem arz etmektedir. Bunun için çok sayıda değer sürücülerinin araştırıldığı görülür. Ancak literatürde bu sürücülerin dokuz (estetik, eğlence, kaçış, eğitim, referans, işgören, özdeğer/imaj, ekonomik) tanesinin önemsendiği dikkat çekmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmanın amacı rekabetin yoğun yaşandığı turizm sektöründe deneyimsel değer yaklaşımı kapsamında konaklama işletmelerine yönelik bir deneyimsel değer ölçüm aracı geliştirmektir. Ampirik uygulamaya veri sağlayabilmek ve araştırmanın amacına ulaşabilmek için önerilen model, Türkiye’de turizm sektörü bazında incelenmiştir. Muğla Bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde yapılan bu çalışmada, literatürde belirtilen dokuz sürücüden yedi sürücü, bağımlı değişkene etki eden kritik deneyimsel değer sürücüleri olarak ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractExperiential value approach covers the efforts of holistic experience within creating the value going beyond the businesses improving product qualities and the activities in order to acquire the sustainable achievement and competitive performance. “Experiential value approach” has a great importance for the tourism sector in the literature in order to create a base of business experience, especially together with the proposal of customer value. For this reason, it has been seen that a large number of experiential value drivers have been investigated. However, eight of these value drives (aesthetic, entertainment, escape, education, reference, employee, self-esteem / image, economic) have been heeded in the literature to take attention. In this context, the aim of this study is to develop an experiential value scale for the accommodation businesses surfacing with the highly competition within the concept of experiential value approach. In order to provide data for the empirical search and to achieve the aim the study, the purposed model was investigated in tourism sector in Turkey. In this study, operating on four and five star accommodation businesses in Mugla Region, the six drivers have been emerged as critical experiential values that affect the dependent variable.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleDeneyimsel değer yaklaşımında kritik değer sürücüleri: Muğla bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeCritical value drivers within experiential value approach: A research on the four and five star accommodation businesses operating in Muğlaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempSüleymen Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye; Süleymen Demirel Üniversitesi, Isparta, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage106en_US
dc.relation.journalUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster