• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kültürel Değerlerin Destinasyon İmajına Etkisi: Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkentine Yönelik Bir Araştırma

Tarih

2013

Yazar

Köroğlu, Özlem
Güzel, F. Özlem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel destinasyonlara yönelen turistlerin karakterlerini ve davranışlarını analiz etmek, ziyaretçilerin kültürel değer algıları ile destinasyon imajı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak 2013 yılı Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen Eskişehir ilini kültür amaçlı ziyaret eden yabancı turistlere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans, aritmetik ortalama, güvenirlik, regresyon, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizli (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun bilgi kaynağı olarak interneti kullandığı ve yeni kültürler keşfetmek için seyahat ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca destinasyon imajını en fazla etkileyen kültürel değerlerin duygusal değerler olduğu tespit edilmiştir.
 
Destinasyon imajının dinamik ve değişken yapısı, onun sürekli olarak ölçülmesini ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar ve araştırmalar yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu noktada bu çalışmanın temel amacı kültürel destinasyonlara yönelen turistlerin karakterlerini ve davranışlarını analiz etmek, ziyaretçilerin kültürel değer algıları ile destinasyon imajı arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçtan yola çıkarak 2013 yılı Türk Dünyası Kültür Başkenti seçilen Eskişehir ilini kültür amaçlı ziyaret eden yabancı turistlere anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, frekans, aritmetik ortalama, güvenirlik, regresyon, bağımsız grup t testi, tek yönlü varyans analizli (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun bilgi kaynağı olarak interneti kullandığı ve yeni kültürler keşfetmek için seyahat ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca destinasyon imajını en fazla etkileyen kültürel değerlerin duygusal değerler olduğu tespit edilmiştir.
 

Kaynak

İşletme Araştırmaları Dergisi

Cilt

5

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVME1qQXpNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7958

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.