• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri

Date

2019

Author

Aktay, Emel Güvey

Metadata

Show full item record

Abstract

Doğru ve güzel konuşma becerisi, iletişimin temelini oluşturmaktadır. Küçük yaşlardan itibaren ana dilini doğru ve güzel konuşabilme, aile yaşamının dışında okul ortamında şekillenen ve öğretmenlerin rol model olduğu bir beceridir. Bu nedenle, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının diksiyon konusunda özenli ve yeterli olması gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı; sınıf öğretmeni adaylarının diksiyon konusundaki görüşlerini belirlemektir. Betimsel modelde gerçekleştirilen araştırmada veriler açık uçlu sorulardan oluşan anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin Sınıf Öğretmenliği Programı 3. sınıfında öğrenim gören 55 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma verileri betimsel analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının, diksiyonun öğretmenlik için önemli olduğu, kendilerini geliştirmeleri ve bu konuda bir eğitim alınması gerektiği görüşünde oldukları ortaya çıkmıştır.
 
Correct and elocution skills are the basis of communication. From an early age, besides families, speaking the mother tongue accurately and beautifully is a skill that is shaped by the school environment and, and with teachers becoming the role model. For this reason, the primary school teachers, and the primary school teacher candidates should be careful and sufficient about the diction. The purpose of this research is to determine the opinions of the primary school teacher candidates on diction. The data were collected through a questionnaire consisting of openended questions, and the research conducted is a descriptive model. In the spring term of 2015-2016 academic year 55 primary school teacher candidates from the 3rd grade of a public university program participated in the study. Research data were analyzed by descriptive analysis. According to the results of the research, it was found out that prospective teachers think that diction is important for teaching, and they should develop themselves and they should receive training in this subject.
 

Source

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

20

Issue

Özel Sayı

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJMU16RTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7970

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.