Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkut, Perihan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:33:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:33:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1305-8177
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21612/yader.2020.003
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE9USXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7978
dc.description.abstractDrama Ders Planı Rubriği (DDPR), yaratıcı dramanın yöntem boyutunda kullanıldığı ders planlarının değerlendirilmesi amacıyla daha önceden geliştirilmiş olan dokuz ölçütten ve her ölçüt için dörder performans seviyesinden oluşan bir dereceli puanlama anahtarıdır. Bu çalışmanın amaçları DDPR’yi geliştirmek ve eğitsel değerini araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için DDPR bir eğitim fakültesinde yabancı dil öğretiminde drama dersi kapsamında kullanılmıştır. Süreç boyunca uygulanan sormaca, gözlem ve görüşmeler sonucunda rubriğin bazı ölçütlerine ait seviye tanımları geliştirilmiştir. Rubriğin eğitsel değerine ilişkin öğrenci görüşleri ağırlıklı olarak olumlu yöndedir. Rubrik, öğrencilerin birbirlerinden öğrenmeleri açısından, kendi kendilerini değerlendirmeleri açısından ve ortaya daha iyi planlar çıkması açısından faydalı olmuştur. Bunun yanında rubriğin akran değerlendirmesi için kullanılması durumunda öğrencilerin ölçütleri daha iyi anlamalarının sağlanması ve bu bağlamda kullanıcı eğitimlerinin verilmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractDrama Lesson Plan Rubric (DLPR) had been developed in order to evaluate lesson plans with creative drama as a teaching method. It has nine criteria and four level descriptors for each criterion. In this study, the DLPR was used for educational purpose in the Drama in ELT course in an education faculty. By this way, the rubric was submitted to the assessed group’s views in order to develop it further. In addition, the educational value of using the rubric for educational purposes was determined according to the questionnaires, observations,and interviews. As a result of the study, several improvements were made on the rubric. The educational value of the rubric was seen positively by most of the students. The rubric was found to be useful in terms of peer learning, self evaluation and better outcomes. It was suggested that some evaluator training should be undertaken especially when rubric is used for peer-evaluationen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDrama Ders Planı Rubriği’nin Öğrencilerin Görüşleri ve Yaşantıları Doğrultusunda Güncelleştirilmesi ve Eğitsel Değerinin Araştırılmasıen_US
dc.item-title.alternativeUpdating the Drama Lesson Plan Rubric in Line with the Students’ Views and Experiences and Exploring its Educational Valueen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngiliz Dili Eğitimi ABD, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.21612/yader.2020.003
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage62en_US
dc.relation.journalYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster