Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞekerli, Eyüp B.
dc.contributor.authorGerede, Ender
dc.date.accessioned2020-11-20T17:34:10Z
dc.date.available2020-11-20T17:34:10Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFMU1UUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8029
dc.description.abstractHavaaracı kazalarının en önemli nedeni insan hatalarıdır. İnsan hatalarının önemli bir bölümü insan-insan etkileşimi sürecinde ortaya çıkmakta, pilot hataları ise onların teknik olmayan becerilerinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle en önemli amaçları arasında “pilotların teknik olmayan becerilerini geliştirmeye yönelik” olan CRM programları uygulanmaktadır. Bununla birlikte kültürel öğeler bireylerin tutum ve davranışlarını etkiledikleri için kültürden bağımsız olarak tasarlanan CRM eğitimlerinin başarı şansı azalmaktadır. CRM eğitiminin bekleneni vermesi ulusal kültüre uyarlanmasına bağlıdır. Ulusal kültürün yanı sıra diğer alt kültürlerin etkisinde kalan pilotlar da farklı tutumlara sahip olabilirler. Bu durum, özellikle farklı kaynaklardan pilot istihdam eden Türkiye’deki havayolu işletmeleri için son derece önemlidir. Bu çalışmada Türkiye’deki havayolu işletmelerinde çalışan ve farklı kültürel özelliklerin etkisinde kalmış Türk pilotların CRM kapsamındaki teknik olmayan becerilere ilişkin tutum farklılıkları ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe most common reason of aircraft accidents is the human error. Most of those errors done occur during the human-human interactions and the errors by pilots are, to a great extent, related to their non-technical skills. Therefore; pilots receive Crew Resources Management training programs that are designed to help them acquire these skills effectively. However; since cultural issues are known to affect individual& #8217; s attitudes and behaviors, the success of CRM training programs highly depends on the fact that they should be adapted according to the national and other subcultures. This is something that should be taken into consideration seriously by the airlines in Turkey, which employ pilots with different cultural backgrounds. This study presents the differences in the attitudes of the pilots working for airlines in Turkey and imposed to different cultural contexts towards non-technical skills available within the CRM framework.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSub cultural differences among Turkish air transport pilots in terms of crew resource management-specific non-technical skillsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Dalaman Meslek Yüksek Okulu Muğla, Türkiye; Anadolu Üniversitesi, Sivil Havacılık Yüksek Okulu, Eskişehir, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage50en_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster