Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürker, Ali
dc.contributor.authorTürker, Gülay Özaltın
dc.date.accessioned2020-11-20T17:34:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:34:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-3284
dc.identifier.issn1308-0911
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRVeE5URTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8119
dc.description.abstractGünümüzde internet kullanımının hızlı bir şekilde toplumun her kesiminde yaygınlaşması, bireylerin yaşamları kadar tüketici olarak da alışkanlık ve davranışlarını değiştirmiştir. Son yıllarda ortaya çıkan önemli olgulardan biri olan internet üzerinden alışveriş, turistlerin satın alma karar sürecini etkilemekte, karar sürecinin aşamalarında belirleyici bir faktör olarak karşımıza çıkmakta, bu nedenle turizm ürünü satın alma kararında gittikçe önem kazanan ve üzerinde tartışılan bir konu haline gelmektedir. Türkiye’de internet üzerinden alışveriş konusunda turistlerin davranışlarını inceleyen araştırma sayısı henüz çok yetersizdir. Bu çalışma Türkiye’ ye gelen turistlerin e- alışverişe ilişkin davranış ve eğilimlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmakta olup, aynı zamanda bireylerin teknoloji kabul davranışını açıklayan Teknoloji Kabul Modeli’nin (TKM), turistlerin internet üzerinden alışveriş davranışını ve internet üzerinden alışveriş davranışına dönük niyet ve fiiliyata dökülen davranışını açıklamaktaki yeterliliğini tartışmaktadır. Bu çalışmanın temel amacı, turistik ürün satın alma davranışının Teknoloji Kabul Modeli ile incelemektir. Turistik ürün satın alma davranışı üzerinde etki eden faktörlerin ve bu faktörlerin davranışı etkileme yönleri ve oranlarının tespiti, turizm alanında gerçekleştirilecek elektronik pazarlama faaliyetlerine ışık tutacaktır.en_US
dc.description.abstractToday, the quickly spreading of Internets& #8217; using throughout all part of the community, changed the individuals habits and behaviors as a consumer as well as their lives. One of the important phenomena occurring In recent years, shopping over the Internet, could affect the tourists& #8217; purchase decision process and exist as being a determining factor in the decision process stages, so it is becoming a controversial issue and increasingly important issue on the tourism product buying decision. In Turkey the number of research topics examining the shopping behavior of tourists over the Internet, is yet very insufficient. This study is being done in order to determine the behavior and tendencies of tourist coming to Turkey related to e-shopping, but also to discuss the efficiency of TAMs& #8217; explaining the behavior of tourists through buying on internet. The main objective of this study is to examine the tourist product purchase behavior with the Technology Acceptance Model. The determination of the factors on touristic buying behavior and the directions and rates, will shed the light over electronic marketing activities.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTuristik ürün satın alma davranışının teknoloji kabul modeli ile incelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestıgatıon of tourısm product purchasıng behavıour by thechnology acceptance modelen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage312en_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster