• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marka Değerinin Hisse Senedi Getirisi Üzerine Etkisi: BİST'de Bir Araştırma

Date

2016

Author

Bayrakdaroğlu, Ali
Mirgen, Çağatay

Metadata

Show full item record

Abstract

Günümüzde marka ve markalaşma kavramları giderek önem kazanmış, ürün ve hizmetlerin birer olmazsa olmazı halini almıştır. Bu durum marka değerinin hesaplanması gerekliliğini doğurmuştur. Modern işletmecilikte marka değerinin finansal bir performans ölçütü olarak kullanılmaya başlanması hisse senedi getirilerini etkileyip etkilemediği sorusunu gündeme getirmektedir. Bu çalışma, firmaların sahip oldukları marka değerlerinin hisse senedi getirilerinin üzerinde bir etkiye sahip olup olmadığını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bunun için Brand Finance ve BİST'ten seçilen firmaların marka değeri ve hisse senedi getirileri dikkate alınarak panel regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak, marka değeri ile hisse senedi getirileri arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
 
Brands and branding have come into prominence nowadays and become a must of products and services. This situation lead the need for calculation of brand value. Evaluation of brand value as a financial performance criteria in modern business brings if brand value has an impact on share earning into question. This study aims at presenting whether the brand value of a company affects the share earnings. For this, panel regression was performed considering the brand values and share earnings of companies selected from Brand Finance and İstanbul Stock Exchange. As a result, it was reached that there is a significant and positive relationship between brand value and share earning.
 

Source

İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi

Volume

7

Issue

3

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFek9EQXhNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8124

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.