• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kamu Sektöründe Performans Ölçümü ve Karşılaşılan Sorunlar

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.541Mb)

Date

2006

Author

Öztürk, Namık Kemal

Metadata

Show full item record

Abstract

Halkın devletten gittikçe daha çok miktar ve kalitede kamu hizmeti talep etmesi kaynak sorunu çeken yönetimleri yeni arayışlara itmiştir. Bu arayışlar içinde daha az harcamayla daha çok iş üretmenin yollarını bulabilmek yöneticiler açısından kurtuluş yolu olarak algılanmaktadır. Bu bakımdan aslında bir özel sektör uygulaması olan performans yönetiminin kamu yö­netiminde uygulanması esnasında birçok zorlukla karşılaşılacağı unutulmamalıdır. Bu zorlukları aşabilmek için temel bir takım noktalara dikkat edilmesi gerekir. Bu temel noktalar performans ölçümünde en çok hataların yapıldığı alanları oluşturur. Bunlar; değişik ürün tanımlamalarına hoşgörü ile yaklaşmak, anlam verme tekelinin kalkması, işlev ve forumların azaltılması, ürünlerin stratejik seçimi gibi temel alanlardır. Ayrıca performans yönetiminin başarılı olabilmesi için etik ilkelerle uyumlulaştırılması da ge­rekir.
 
The article argues that the people demand more and more qualified public service and, it pushes the revenue-lacking public administrations to new searches. For the administrators, the only solution is to find some ways of producing more service with lesser spendings. Performance thinking has a substantial impact on the management of public organization. Many public organizations have introduced performance measurement systems in the belief that they will lead to an effective organization, offering incentives for performance and able to account for its performance. Performance measurement has its positive effects, but also has a number of perverse effects. Therefore strategies organizations use to deal with this negative " perverse" effects are the basic focus of the article. This article presents some strategies that organizations try to cope with the risk of performance measurement application. These strategies are: tolerance for different product definitions, a ban on a monopoly on meaning giving, reducing functions and forums, strategic selection of products. In addition to these strategies, performance management has to be consistent with some ethical principles.
 

Source

Amme İdaresi Dergisi

Volume

39

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpBeE9ETXo
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8136

Collections

  • Kamu Yönetimi Bölümü Koleksiyonu [30]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.