Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.contributor.authorSayılır, Ali
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:11Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:11Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1301-4838
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpRMk5EVTE
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8155
dc.description.abstractHizmet işletmelerinin başarılı olmasında ve üstün performans göstermesinde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin sağlanması oldukça önemlidir. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini sağlamada birçok faktör etkili olmaktadır. Bu faktörler içinde, çalışanlar oldukça önemli bir role sahiptir. Bu çalışmada, konaklama işletmelerindeki turistler ve çalışanlar, hizmet kalitesinde personel tutum ve davranışlarını değerlendirmişlerdir. Çalışmanın verileri, 263 turist ile onların konakladığı 39 işletmenin 78 personelinden toplanmıştır. Araştırma sonunda, çalışanların mesleki bilgi/uzmanlıkları ile iletişim becerilerine ilişkin yeterliliklerinin düşük olduğu, problem çözme becerisine ilişkin yeterliliklerinin kısmen yeterli olduğu, müşteriye karşı tutumlarının ise oldukça yeterli olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIt is of great importance for successful and and well performing service businesses (in the hospitality industry) to improve their service quality and achieve customer satisfaction which is linked to it. There are several important factors vital for the achievement of service quality and customer satisfaction, one of them being the staff. For this study staff attitudes and behaviour have been evaluated by customers (tourists) and staff of enterprises in the hospitality industry. The data for this research has been collected from 263 tourists accomodated in 39 enterprises and 78 staff.The results of this study show inferior staff professionality and communication skills, a moderate ability to solve problems and more than satisfying behaviour and attitudes towards the customers.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İncelemeen_US
dc.item-title.alternativeA Comparative Analysis Relating of Role and Competence of workers within the Framework of Service Qualityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Umut
dc.contributor.institutionauthorSayılır, Ali
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.identifier.endpage138en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster