Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurunç, Ömer
dc.contributor.authorAvcı, Umut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:12Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-7590
dc.identifier.issn2548-0871
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrME5EZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8157
dc.description.abstractHizmet sektörü işletmelerinin başarısında nitelikli insan kaynağına sahip olmak ve onları işletmede tutmak oldukça önem taşımaktadır. Turizm işletmeleri gibi işgücü devir hızının yüksek olduğu işletmelerde bu önem daha da artmaktadır. Çalışanların işten ayrılma niyeti (İAN) ve ortaya çıkacak işgücü devri üzerinde çok sayıda faktör olumlu veya olumsuz etki yapmaktadır. Bu faktörler içinde, algılanan örgütsel destek (AÖD), lider-üye etkileşimi (LÜE) ve iş stresi (İS) ön planda yer alır. Bu çerçevede bu çalışmada, konaklama sektöründe çalışanların işten ayrılma niyetinin azaltılmasında örgütsel destek ile lider-üye etkileşiminin etkilerini ortaya koymak ve bu ilişkide iş stresinin rolünü belirlemek amaçlanmıştır. 293 otel çalışanı üzerinde yapılan araştırmanın sonucunda, algılanan örgütsel desteğin ve lider-üye arasındaki olumlu etkileşimin çalışanların işten ayrılma niyetini azalttığı belirlenmiştir. İş stresinin ise, bu ilişkide aracılık rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractIn the success of service industry business, it is quite significant to have qualified human resource and keeping it in the enterprises. In the businesses like tourism enterprises whose speed of labour turnover is high, this importance increases more. A number of factors have both positive and negative effects on turnover intention of employees and the labour turnover that will occur. Among these factors, perceived organizational support, job stress and leader-member exchange quality come into prominence. In this context, it is aimed to put forward the effects of organizational support and leader-member exchange quality on decreasing the turnover intention of employees and determine the role of job stress in that relation with this study. As a result of the study conducted on 293 hotel staff, it is determined that perceived organizational support and positive interaction between leader and member reduce the turnover intention of employees. As for job stress, it is found out that it plays the mediating role in this relationen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleAlgılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolüen_US
dc.item-title.alternativeThe Impact of Perceived Organizational Support and Leader-Member Exchange Quality on Turnover Intention: Mediating Role of Job Stressen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempSüleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Isparta, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.journalSeyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster