Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞen Demir, Şirvan
dc.contributor.authorDemir, Mahmut
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:16Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:16Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.issn2148-2942
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/T1RZeE1EWTI
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8165
dc.description.abstractİletişim, insan yaşamının temel gereksinimlerinden birisi olarak çalışma ve sosyal yaşamda ilişkilerin kurulmasında en önemli etkenlerin başında yer almaktadır. Konaklama işletmeleri de gerek çalışanları gerekse misafirleriyle etkileşim içinde bulunan toplulukların bir arada yaşadığı yerlerden birisidir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin örgütsel iletişime etkisinin ortaya konulmasıdır. Öncelikle Demir’in (2002) çalışması ve Bar-On’un duygusal zeka envanteri (EQ-I) modelinden anket soruları oluşturulmuş ardından verilere faktör analizi ve regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda işgörenlerin duygusal zeka yeteneklerinin örgütsel iletişime etkileri olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractCommunication as a fundamental need of human life constitutes one of the main factors in establishment of relationships in work and social life. Hospitality enterprises are also places where groups, both employees and guests, are in interaction. In this context, the purpose of this study is to determine the effects of employee's Emotional Intelligence abilities on organizational communication in the hospitality enterprises. Previously questionnaire was developed from the study of Demir (2002), and Bar-On (2005) EQ-I model, then the factor analysis and regression analysis was conducted. The results of the study show that employee& #8217; abilities of emotional intelligence in the hospitality enterprises, effect on organizational communication.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleÖrgütsel iletişimde duygusal zekanın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe role of emotional intelligence in organizational communication: A research in hospitalty enterprisesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Ortaca Meslek Yüksekokulu, Seyahat, Turizm ve Eğlence Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞen Demir, Şirvan
dc.contributor.institutionauthorDemir, Mahmut
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.journalSelçuk İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster