Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenç, Ayten
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:32Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNek9UYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8194
dc.description.abstractİş dünyasının giderek küreselleşmesi, şirketlerin hizmet ya da ticari malı pazarlayabilmek ve satabilmek için müşterileriyle iletişimi zorunlu hale getirmiştir. Küresel pazar talep ve ürün çeşitliliğini artırırken iletişim stratejileri geliştirmek zorunda kalmaktadır. İşe başvuran adaylardan yabancı dil bilgisi yönünde beklentiler bu nedenle artmıştır. Son yıllarda şirketler iş arayanlara stajlar ve kariyer günleri ile ulaşabilmektedir, ancak eskiden olduğu gibi gazetelerde ve özellikle günümüzde internet sitelerinde yayınlanan ilanlar eleman temininde halen oldukça etkili olmaktadır. Bu çalışmada da, Türkiye'nin en büyük aday veritabanma sahip İnsan Kaynakları sitesi "kariyer.net" web sitesine 04.10.2010 ve 13.10.2010 tarihleri arasında verilen iş ilanları değerlendirilmiştir. En çok iş ilanı veren 15 sektör ve her sektörden 200, toplamda 3000 ilan adaylarda aranan yabancı diller açısından incelenmiştir. Taranan ilanlarda bazı sektörlerin yabancı dil olarak İngilizcenin yanı sıra başka yabancı dilleri de bilen elemanlar aradıkları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIncreasing globalization of the business world makes it essential for the companies to communicate with their customers to market and sell services or commodities. For the global market, as well as increasing demand and developing product diversity, now it is a must to develop communication strategies. Accordingly, the expectations are increased from the applicants in terms of the foreign language skills. In recent years, companies can reach job seekers through internships and career days, but still business ads in newspapers and online job postings are as powerful as they've used to be and especially today web sites are very effective in staff recruiting. In this study, the job advertisements that were posted between 04.10.2010 and 13.10.2010 on web site " kariyer.net" , the Human Resources site which has the largest candidate database in Turkey, were evaluated. Top 15 sectors and 200 jobs in each sector, a total of 3000 adverts were examined in terms of the foreign language demand. As a result of the analysis, it is concluded that some sectors search candidates who know other foreign languages besides English.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürk iş dünyasının yabancı dil talebien_US
dc.item-title.alternativeForeign language demand of Turkish business worlden_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume2012en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster