• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicilerin Mobil Tabanlı İzinli Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Tutumlarını Etkileyen Faktörler

Date

2012

Author

Marangoz, Mehmet
Çelikkan, Hale
Aydın, Ali Emre

Metadata

Show full item record

Abstract

İşletmelerin rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri için kullandıkları en önemli araçlardan biri olan reklamlar mobilite ile birlikte değişime uğramıştır. Özellikle kısa mesaj servisinin popülerliğinin artması ile birlikte yeni bir reklam kanalı olan mobil reklam kanalının, tüketicilerin dikkatini çekecek şekilde olmasının yanı sıra rahatsızlık vermeyecek şekilde olması da gerekir. Mobil telefonların kolay ulaşılabilirliğinin yanında kişisel aygıtlar haline gelmesi, mobil tabanlı izinli pazarlama kavramının ön plana çıkmasına neden olmuştur. Bu bağlamda bu çalışma ile tüketicilerin mobil tabanlı izinli pazarlama uygulamalarına yönelik tutum ve davranışlarının araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amacı gerçekleştirmek için, toplam 653 kişiye yüz yüze anket yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Buna göre tüketicilerin izinli pazarlamaya yaklaşımlarında modeldeki üç değişken de (deneyim, güven, kontrol) etkilidir.
 
Advertisements one of the important parts for companies to sustain their existence in the competition environment have been changed with mobilization. Particularly depending on increasing popularity of short message service, mobile advertising as a new advertising channel should be remarkable but not disturbing for consumers. As mobile phones are personal devices that are easy to reach they have caused mobile based permission marketing to come into prominence. In this context this study aims to analyze consumers’ attitude and behavior regarding mobile based permission marketing applications. For this purpose a questionairre was applied to 653 respondents and findings were evaluated. Consequently, it can be emphasized that three variables in the model (experience, trust, control) influence customers’ consideration about mobile based permission marketing.
 

Source

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Volume

4

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRReU1URXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8201

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.