Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇimen, Şeyda Selen
dc.contributor.authorKömür, Şevki
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:37Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJM01qRXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8204
dc.description.abstractIt has been suggested that if student teachers formally reflect on teaching dilemmas they confront, it may be possible for them to uncover new understandings of the teaching and learning process. The starting point of this study is to help student teachers be aware of their own conflicts in teaching English and talk about them explicitly, which is thought to lead them to make theory-informed evaluation of their ways of thinking and to stimulate the habit of reflective inquiry. Employing the qualitative approach, this paper outlines and interprets how student teachers in a practicum course in Turkey reflected on their teaching dilemmas just after they completed their teaching practice in their practice schools. The dilemmas student teachers reflected on were on three dimensions of a lesson: planning, managing, and conducting the lesson. The interpretations included conflicting thoughts, values, or expectations of student teachers throughout the teaching process as a whole and the issues that guided them in deciding on their courses of action.en_US
dc.description.abstractÖğretme ve öğrenme süreçleri hakkında yeni anlayışların ortaya çıkacağı düşünüldüğü için, öğretmen adaylarının ders kapsamında öğretmenlik uygulaması sürecinde deneyimlediği ikilemler üzerine yansıtıcı düşünmeleri önerilmektedir. Bu çalışmanın çıkış noktası, aday öğretmenlere İngilizce öğretiminde yaşadıkları kendi ikilemlerinin farkına varmalarına ve bunları açıkça ortaya koymalarına yardım edebilmektir. Bu yol izlenerek, aday öğretmenlerin kendi düşünme sistemleri üzerine kuramsal bakış açılı değerlendirmeler yapmaya ve yansıtıcı sorgulamalar yürütmeye yönlendirileceği düşünülmüştür. Nitel yaklaşımı benimseyen bu çalışma, Türkiye’de öğretmenlik uygulaması dersini alan aday öğretmenlerin uygulama okullarında örnek derslerini tamamladıktan hemen sonra öğretim sürecinde yaşadıkları ikilemler üzerine ne düşündüklerini ortaya koymakta ve yorumlamaktadır. Aday öğretmenlerin yaşamış oldukları öğretme süreci ikilemleri, bir dersin üç boyutu olan planlama, yürütme ve yönetme boyutlarında yaşanan ikilemlerdir. Çalışmanın bulguları, bütüncül olarak, aday öğretmenlerin bir öğretme süreci içerisindeki çelişen düşüncelerini, değerlerini veya beklentilerini ve de bu ikilem durumlarında uygulamaya koydukları kararları nelerin yönlendirdiğini içermektedir.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleDilemma Situations in Teaching Practice: What Do Student Teachers Reflect?en_US
dc.item-title.alternativeÖğretmenlik Uygulamalarındaki İkilem Durumları: Aday Öğretmenler Neler Yansıtıyor?en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue0en_US
dc.identifier.startpage168en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster