Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Burhan
dc.contributor.authorKırlı, Güven
dc.contributor.authorEsen, Funda Ön
dc.date.accessioned2020-11-20T17:35:56Z
dc.date.available2020-11-20T17:35:56Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.issn2149-5459
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJeU5qWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8239
dc.description.abstractKişiliğin öznel tarafını temsil eden benlik ile sosyal medya kullanan bireylerin satın alma sonrası davranışlarında etkileşim halinde olduğu günümüzde, bireylerin satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisini incelemek amacıyla yapılan bu çalışma, Türkiye'nin önemli turizm merkezlerinden olan Marmaris'te yürütülmüştür. Bu bağlamda, 2015 yılının Haziran ve Eylül ayları arasında Marmaris'te tatil yapan 400 turiste anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, bireylerin satın alma sonrası sosyal medya kullanımları değerlendirilmiş ve bu ölçümün sonucunda "memnuniyetsizlik içerikli bildirim, memnuniyet içerikli bildirim ve satın alma sonrası tutumlar" boyutlarının ortaya çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ve benlik algısı ilişkisine bakıldığında ise; satın alma davranışı sonrası sosyal medya kullanımı ile benlik algısı arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractAs nowadays the self that represents subjective side of personality interacts with post purchase behaviors of individuals using social media, this study aims to examine the relationship between self-perception and social media usage of individuals after consumption. A survey has been conducted on 400 tourists accommodating for holiday in Marmaris, which is one of the most important tourism destinations of Turkey, between June and September in 2015. In parallel to the obtained data, consumers' social media usage after consumption (post purchase) was evaluated and as a result of this, the following factors: " dissatisfaction-containing notification, satisfaction-containing notification and post purchase attitudes" have been found out. Considering the relationship between social media usage after consumption and self-perception, it is revealed that there is a significant relationship between social media usage after consumption and self-perception.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Medya Kullanımı Benlik Algısı İlişkisi: Turistik Tüketiciler Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe Relationship between the Usage of Social Media and Self Perception: A Research on Touristsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster