Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNayır, Funda
dc.contributor.authorÇetin, Saadet Kuru
dc.date.accessioned2020-11-20T17:49:51Z
dc.date.available2020-11-20T17:49:51Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-8249
dc.identifier.issn2146-8249
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVek1UTTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8322
dc.description.abstractMesleğe yeni atanan aday öğretmenlerin birçoğunun bireysel, sosyal ve mesleki konularda sorun yaşadığı bilinen bir gerçektir. Özellikle öğrenilen teorik bilgilerin uygulamada boyutunda yetersiz kalması aday öğretmenlerin mesleğe başladıkları ilk yıllarda yaşadıkları sorunları artırmaktadır. Alanında daha deneyimli ve bilgili kişinin yeni başlayan kişilere rehberlik etmesi olarak tanımlanan mentörlüğün mesleğe yeni başlayan aday öğretmenlerin yaşadığı mesleki ve örgütsel sorunların çözümünde ve adayın mesleğe ve örgüte uyumunda yardımcı olacağı söylenebilir. Bu çalışmanın amacı Milli eğitimin yeni atanan aday öğretmenlerin 24 hafta boyunca sınıfta danışman öğretmenleriyle uygulayacakları etkinliklerin aday öğretmenlerin mesleki becerilerine yaptığı katkıyı ve aday öğretmenlerin bu uygulama ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunun, Muğla Menteşe ilçesinde aday öğretmen olarak bulunan 50 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Araştırmanın verileri açık uçlu sorular ile toplanmıştır. Bu araştırmada katılımcılara açık uçlu sorular sorularak öğretmen adaylarının danışman öğretmen uygulamasına ilişkin detaylı verilere ulaşmak amaçlanmıştır. Araştırma bulgularına göre aday öğretmenlerin birçoğu, mentörlük uygulamasının yararlı olduğunu düşünmekte, bu uygulamanın bir takım düzeltmelerle devam etmesini istemekte ve uygulama sürecinde özellikle mentör seçiminin önemine vurgu yapmaktadır. Mentörde olması gereken kişisel özellikler anlayışlı olma, empati yapabilme, güler yüzlü olma, iyi niyetli olma ve kibar olma şeklinde ifade edilirken mesleki özellikler kıdemli olma, pedagojik açıdan bilgili olma ve yeniliklere açık olma şeklinde ifade edilmiştir. Aday öğretmenlerin mentörlük uygulamasının daha iyi olması için neler yapılması gerektiğine ilişkin görüşleri incelendiğinde adayların öncelikli olarak süreç içerisinde yer alan formların azaltılmasını, uygulamanın atanılan yerde yapılması gerektiğini ve uygulama ortamının daha özgür olması gerektiğini ifade ettikleri görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIt is a fact that most newly appointed teacher candidates have problems in respect of personal, social and professional matters. Especially, the inadequacy of theoretical information in practice increases the problems experienced by teacher candidates during the first years when they start the profession. Mentorship, defined as guidance provided by a more experienced and knowledgeable person to another who is beginning his/her profession, may be suggested to help solve professional and organizational problems faced by beginning teacher candidates and help them settle in the profession and organization. The present study aims to identify the contribution to the professional skills of the newly appointed teachers of the National Education of their activities conducted in class with their mentor teachers for 24 weeks, and the views of teacher candidates on such implementation. The study group consists of 50 teacher candidates from Menteşe district of Muğla. The study group was selected by maximum diversity sampling method. Data was collected using open-ended questions. The study participants were asked some openended questions to collect detailed data on the mentor teacher program implemented for teacher candidates. According to the findings, the majority of the teacher candidates finds the mentorship implementation helpful and wants it to continue after some reforms. Also, personal qualities required of a mentor, as the participants described, are being understanding, showing empathy, being good-humored, having good faith and being kind, while professional qualities required of a mentor, again as the participants described, are having seniority, being knowledgeable in pedagogics and being open to new ideas. A review of the views of the teacher candidates as to what should be done to improve the mentorship implementation shows that, first, the forms should be reduced in the process, that the implementation should be conducted where they are appointed and that the implementation atmosphere should be more free.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleAday Öğretmenlerin Danışman Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri (Muğla İli Örneği)en_US
dc.item-title.alternativeOpinions of Teacher Candidates on Mentor Teacher Program (Example of Muğla)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇetin, Saadet Kuru
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage137en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.relation.journalJournal of Education and Futureen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster