Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltıparmak, Melek
dc.contributor.authorKarabacak, Şebnem Deren
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:13Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1303-8451
dc.identifier.issn2459-1912
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFeE5UZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8432
dc.description.abstractŞüphesiz öğretim süreci, öğrencinin bilgi ve becerilerini kurgulayıp aktif olarak kullanabileceği, araştırıp sorgulayarak elde ettiği verileri kendine özgü yapı kazandırıp geliştirebileceği etkinliklere imkân verecek şekilde planlanmalıdır. Bu çalışmada; yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının temel ilkeleri, öğrenci ve öğretmenin bu süreç içerisindeki rolleri ile teknolojinin yapılandırmacı öğretim stratejileri ile nasıl etkin olarak kullanılabileceğine yönelik deneysel bir öğretim süreci uygulanmıştır. İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi “Genetik Mühendisliği ve Biyoteknoloji” konusu bilgisayar ve web tabanlı teknolojiler desteğinde grup araştırma ve tartışma yöntemleri ile öğretilmeye çalışılmıştır. Deney grubundaki öğrenciler bilgisayar desteğinde araştırma, tartışma, animasyon ve sunumlar ile deney ve pratik yapma ve beyin fırtınası gibi interaktif etkinliklerle çalışmışlardır. Öğretim sürecinin başarısı; etkinlik ürünlerinin nitel ve “Erişi testi”, “Biyoteknolojiye yönelik tutum ölçeği” ve “Teknoloji destekli öğretime yönelik tutum ölçeği” ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar değerlendirilerek yorumlanmıştır.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFen öğretiminde; yapılandırmacı yaklaşıma dayalı teknoloji destekli işbirlikli grup araştırma yöntemlerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Matematik Alanı Eğitimi Bölümü, Muğla, Türkiye; MEB Yenice İlköğretim Okulu, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage697en_US
dc.identifier.endpage717en_US
dc.relation.journalTürk Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster