Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCan, Şendil
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:13Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRJMU1UYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8438
dc.description.abstractTarama modelinde yürütülen bu betimsel çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerini belirlemek; bu öğrenme stilleri ile öğretim türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve öğrenme şekli arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Verilerin elde edilmesinde, Kolb Öğrenme Stili Envanteri (The Kolb Learning Style Inventory) kullanılmıştır. Bu araştırma; 2008-2009 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında, Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören ve seçkisiz olarak örnekleme alınan 409 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistiklerden frekans ve yüzde; parametrik olmayan istatistiklerden iki değişken için Kay-Kare testi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda, öğrencilerin öğrenme stilleri ile sınıf düzeyi arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanırken; öğretim türü, cinsiyet, yaş ve öğrenme şekli arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this descriptive study carried out through survey method is to elicit the learning styles of pre-service elementary school teachers and investigate the relationships between these learning styles and gender, grade level, age and learning type. The Kolb Learning Style Inventory was used to obtain data. The present study was carried out with 409 1st, 2nd, 3rd, and 4th year students from the classroom teacher education department of the education faculty at Muğla University in the spring term of 2008-2009 academic year. The sampling of the study was randomly constructed. In the analysis of the data, some descriptive statistics; frequencies and percentages, and a non-parametric test, Chi-square, were used. As a result of the analyses, a significant relationship was found between the learning styles of the students and their grade levels; but no significant relationships were found for age, gender, and learning type.
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılmasıen_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of the relationships between the learning styles of preservice elementary teachers and some variables
dc.item-typearticleen_US
dcterms.subjectÖğrenme stiller
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorCan, Şendil
dc.identifier.volume2011en_US
dc.identifier.issue41en_US
dc.identifier.startpage70en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster