Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNas, Yahya
dc.contributor.authorÖzkoç, Hatice
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:23Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-4070
dc.identifier.issn2149-8148
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFNE5EVTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8494
dc.description.abstractSerbest piyasa ekonomisi içerisinde firmaların satış ve fiyatlandırma politikaları yasalarla belirli sınırlar içerisinde tutulmaktadır.Ancak bu yasal düzenlemelerin bazen yetersiz olması bazen de yasal düzenlemelerde geç kalınması, firmalar tarafından yürütülen ekonomik faaliyetlerin olumsuz sosyal sonuçlar doğurmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada herhangi bir sektör ya da firma ismi belirtilmeden, genel olarak tüketicilerin satış sırasında ve sonrasında yaygın olarak kullanılan fiyatlandırma ve satış politikalarına nasıl baktığı araştırılmıştır. Fethiye’de ikamet eden ve tesadüfi örnekleme metodu ile belirlenen 571 katılımcıdan elde edilenveriler çoklulojistik regresyon modeliile analiz edilmiştir.Katılımcılara “üç aliki öde” vb. kampanyalar, “kullanıcı hatası” ifadeleri ve “para puan” uygulamaları hakkında ne düşündükleri sorulmuştur. Ankete katılan her üç kişiden en az biri üç al iki öde vb. kampanyaları ile para puan uygulamalarını, her üç kişiden en az ikisi kullanıcı hatasından kaynaklanıyor ifadelerini aldatmaca olarak görmektedir. Ayrıca katılımcılar firmaların etik dışı davrandıklarını, kendi kârları kadar tüketici haklarına önem vermediklerini, satış sonrası hizmetlerinin yetersiz olduğunu ve fiyatlar açısından piyasada güvensizliğin olduğunu düşünmektedirler.en_US
dc.description.abstractIn the free market economy, companies’ sales and pricing policies remain within certain limits legally. However, these legal regulations, which sometimes become inadequate and are sometimes delayed by other legal regulations, cause the economic activities firms carry out to have negative social consequences. This study researches how consumers generally look at the pricing and sales policies widely used during and after sales without specifying any sector or company name. The data, obtained from 571 participants residing in Fethiye and determined through the random sampling method, were analyzed using the multiple logistic regression model. The participants were asked what they think about campaigns like “buy two get one free,” user-error statements, and money-point applications. At least one out of every three people who participated in the survey feel deceived by campaigns like the “buy two get one free” and money-point applications, as well as at least two out of three regarding user-error statements. Also, participants think that firms behave unethically and do not care about consumer rights as much as their own profitability, that after-sales service is inadequate and that the market is not trustworthy in terms of prices.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleFirmaların Uyguladığı Satış ve Fiyatlandırma Politikalarının Tüketicilerde Oluşturduğu Güven Algısı Üzerine Bir İnceleme: Fethiye Örneğien_US
dc.item-title.alternativeAn Investigation of Consumers’ Perceived Confidence in the Sales and Pricing Policies Applied by Firms: the Fethiye Exampleen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Fethiye Ali Sıtkı Mefharet Koçman Meslek Yüksekokulu, Muhasebe Ve Vergi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorNas, Yahya
dc.contributor.institutionauthorÖzkoç, Hatice
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage117en_US
dc.relation.journalİş Ahlakı Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster