Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCaz, Çağdaş
dc.contributor.authorGöksel, Ali Gürel
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:36Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2018.153.11
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFeU5qYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8559
dc.description.abstractTeknolojinin de gelişmesiyle beraber kullanılmaya başlayan elektronik araç ve gereçlerin yaratmış olduğu iletişim süreci faklı bir boyut kazanmış ve sosyal ağların kullanımı artmaya başlamıştır. Sosyal ağ içerisinde yer alan Facebook, mevcut zaman dilimi içerisinde diğer insanlar ile iletişim kurma noktasında uygun bir ortam yaratmış ve içgüdüsel duyulardan olan “kıskançlık” kavramını canlı tutmuştur. Bu düşünceden hareketle araştırmanın amacı; Spor Bilimleri alanında görev yapan akademik personelin kullandığı Facebook kıskançlığının incelenmesidir. Spor Bilimleri alanında görev yapan 132’si erkek, 84’ü kadın olmak üzere toplam 216 akademisyen çalışmanın araştırma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Muise ve ark., (2009) tarafından geliştirilen, Demirtaş-Madran (2016) tarafından Türkçe geçerlik-güvenirliği yapılan “Facebook Kıskançlık Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler; betimsel istatistikî yöntemler, bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Ölçekte verilerin normal dağılıma sahip olmasının yanı sıra, iç tutarlılık katsayısı 0,757 olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin puan ortalamasına bakıldığında akademisyenlerin Facebook ile ilgili kıskançlıkları genel olarak yüksek olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni açısından erkek akademisyenler lehine farklılık tespit edilmiştir. Medeni duruma bakıldığında, bu farklılık sözlü/nişanlı olan akademisyenler lehine çıkmıştır. Akademik unvan değişkeni irdelendiğinde ise, Araş.Gör./Araş.Gör.Dr. olan akademisyenler lehine manidar farklılık söz konusudur.en_US
dc.description.abstractCommunication process created by electronic devices and tools, which is started to use with technological development, has gained a new dimension and social network usage has increased. A social network, Facebook, has created a proper environment for communication with others in time and keeps the feeling of “jealousy” which is one of the instinctive emotions, alive. From this viewpoint, the aim of this study was to examine Facebook jealousy of academic staff in the field of physical education and sport. Of the 216 academic staff, there were 132 male and 84 female academicians participated in the study. Facebook Jealousy Scale, developed by Musie et al. (2009) and adapted to Turkish by Demirtas-Madran (2016) and Personal Information Form, designed by the researchers, were used to collect data. Data was analyzed by using descriptive analysis, independent t-test and one-way ANOVA. Data showed normal distribution and internal consistency coefficient was found to be 0,757. When the average point was examined, it was observed that academicians reported higher jealousy scores related to Facebook. Significant difference was found between genders in the favor of male academicians. In the results of marital status, it was found that married/engaged academicians reported higher scores. Research assistants/research assistants (Dr.) reported higher scores than other academicians having various titles.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleSpor Bilimleri Alanında Görev Yapan Akademik Personelin Facebook Kıskançlığının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Examination of Facebook Jealousy of Academic Staff in the Field of Physical Education and Sporten_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYozgat Bozok Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Yozgat, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2018.153.11
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage194en_US
dc.identifier.endpage202en_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster